English

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران عنوان کرد:

برنامه‌هایی با شیوه‌های زندگی اسلامی- ایرانی در هفته سلامت برگزار می‌شود

حمید صاحب ، با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای گرامیداشت هفته سلامت بیش از یک هزار برنامه عمومی و 44 برنامه شاخص در هفته سلامت در دست اقدام دارد، گفت: این برنامه ها با هدف آموزش شیوه های زندگی سالم، ترویج برنامه های جوانی جمعیت و ایجاد نشاط با تمرکز بر ورزش اجرا می شود.

برنامه‌هایی با شیوه‌های زندگی اسلامی- ایرانی در هفته سلامت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، «حمید صاحب» مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران، با اشاره به اینکه هفته سلامت از 9 تا 15 اردیبهشت جاری برگزار می شود، تصریح کرد: شعار هفته سلامت امسال«حال خوب زندگی» نام گذاری شده است و شهرداری تهران در راستای گرامیداشت این هفته، نسبت به طراحی برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های ترویجی در حوزه‌های مرتبط با شیوه‌های زندگی اسلامی – ایرانی و سلامت اقدام کرده است.

صاحب، با تشریح محورهای برنامه های این اداره کل در هفته سلامت، بیان کرد: «جشن سلامت، حال خوب سلامت، نذر سلامت، همراه با فرشتگان اوتیسم، به وقت سلامت، جهاد؛ خدمت و سلامت، جهاندیدگان سلامت، شکرانه سلامت، زنگ سلامت، طعم خوش سلامت، گشت سلامت و لبخند سلامت تدوین و برنامه ریزی شده است.» از محور‌های اصلی برنامه‌های هفته سلامت شهرداری به شمار می‌رود که در قالب ۱۳ سرفصل تعریف شده است.

وی، در ادامه افزود: شهرداری تهران با در نظر گرفتن شاخص‌ترین برنامه‌ها در نظر دارد تا هفته سلامت را به بهترین شکل ممکن برای شهروندان برگزار کند. از جمله این برنامه‌ها می توان به انتقال نشاط و شادابی به مردم و ایجاد حال خوب، ایجاد حال خوب با ورزش به کودکان، نوجوانان، سالمندان، مادران و افراد دارای معلولیت اشاره کرد که تمامی این برنامه‌ها در مناطق، بوستان‌ها و محله‌های مختلف شهر تهران اجرا می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، همچنین با اشاره به اینکه تمامی شهرداران مناطق 22گانه در این هفته با تمرکز با موضوع سلامت برنامه های خاصی را در نظر گرفته اند، خاطر نشان کرد: تمامی شهرداران مناطق ۲۲ گانه برای ارتقای سطح سلامت شهروندان در محله‌ها خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری تور‌های سلامت برای اعضای کانون‌های مادران، سالمندان و افراد دارای معلولیت، اجرای بزرگترین طرح ویزیت پزشکی و ارایه خدمات سلامت در قالب طرح پردیس سلامت در اتوبوس سلامت و گلریزان برای حمایت از کودکان سرطانی، برپایی میز خدمت و ارایه خدمات سلامت محور در ساختمان‌های شهرداری و نیز میادین میوه و تره بار و ایستگاه‌های منتخب مترو، در دستور کار شهرداری‌های مناطق مختلف قرار دارد.

به گفته صاحب، برگزاری نشست‌های مشترک با انجمن ها، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت، خیران سلامت، خانواده‌های دارای فرزند اتیسمی، قدردانی از فعالان حوزه سلامت و گروه‌های جهادی همکار در این حوزه، قدردانی از مسئولان خانه‌های سلامت و نیز بازدید از مراکز ارایه کننده خدمات سلامت محور و مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت و سالمندان از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته سلامت برگزار می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، به دیگر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ پیاده روی هفته سلامت در بوستان جوانمردان در منطقه ۵ تهران از جمله برنامه‌های این هفته است.

صاحب همچنین با بیان اینکه تلاش شده است تا در مراسم امسال از خلاقیت‌های بصری نیز استفاده شود، اظهار داشت: تنوع در اجرای برنامه‌ها، ایجاد فضای با نشاط در این بوستان فراهم شده تا شاهد حضور گسترده خانواده‌ها در پیاده روی جمعی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه