English

۱۶ کشور غربی و آمریکا، حماس و تل‌آویو را به پذیرش توافق آتش‌بس فراخواندند

کاخ سفید امروز(پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا به همراه ۱۲ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند توافق آتش‌بس را بپذیرند.

۱۶ کشور غربی و آمریکا، حماس و تل‌آویو را به پذیرش توافق آتش‌بس فراخواندند
به گزارش خبرگزاری موج

​،  کاخ سفید به نمایندگی از تعدادی از کشورها بیانیه‌ای صادر کرده و از حماس خواسته است تا با توافقی با آتش‌بس و آزادی اسیران موافقت کند.

در این بیانیه آمده است: به عنوان رهبران کشورهایی که عمیقاً نگران اسیران حماس در غزه هستند، از جمله بسیاری از شهروندان خودمان، ما کاملاً از اقدام در جهت آتش‌بس و توافقنامه آزادی اسیران که اکنون روی میز است و همانطور که رئیس‌جمهور بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ بیان کرد، حمایت می‌کنیم.

در ادامه تصریح شده است: دیگر فرصتی نمانده است. ما از حماس می‌خواهیم که این توافق را بپذیرد و روند آزادی شهروندان ما را آغاز کند. خاطرنشان می‌کنیم که این توافق منجر به آتش‌بس فوری و بازسازی غزه همراه با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و فرصت‌هایی برای صلح طولانی‌مدت و راه‌حل دو کشوری خواهد شد.

آنها تاکید کرده‌اند: در این لحظه سرنوشت‌ساز، ما از رهبران اسرائیل و حماس می‌خواهیم تا هر گونه مصالحه نهایی لازم برای بستن این توافق و کمک به خانواده‌های اسیران و همچنین کسانی که در هر دو طرف این درگیری وحشتناک هستند، انجام دهند. زمان پایان جنگ فرا رسیده است و این معامله نقطه شروع ضروری است.

کاخ سفید می‌گوید این بیانیه توسط رهبران ایالات متحده، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند و بریتانیا صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه