English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

چرا رژیم صهیونیستی اقدام به ترور شهید "سید رضی موسوی" کرد؟

«رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی با شرایط بحرانی از حیث امنیتی و نظامی به دلیل گرفتار شدن در باتلاق جنگ غزه رو به رو است. حال در این وضعیت، این رژیم با تررو سردار شهید سید رضی موسوی به نوعی سعی داشته ژست قدرت به خود بگیرد و حدی از روحیه را به نظامیان و افکار عمومی خود تزریق کند.»

چرا رژیم صهیونیستی اقدام به ترور شهید "سید رضی موسوی" کرد؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، رژیم صهیونیستی به تازگی در جنایتی جدید، روز دوشنبه(4 دی ماه) در ساعت 16 به وقت تهران، اقدام به ترور سردار سرتیپ " سید رضی موسوی "، مستشار نظامی کشورمان در سوریه کرد. منزل شهید سید رضی موسوی در منطقه زینبیه دمشق با 3 موشک اسرائیلی که از جولان اشغالی شلیک شد، هدف قرار گرفت و موجب شهادت این سردار ایرانی شد.

شهید سید رضی موسوی از نزدیکان و یاران سردار شهید سپهبد "قاسم سلیمانی" بود و بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که وی از نقشی مهم و محوری تقویت توان و قدرت محور مقاومت در حدودا سه دهه گذشته برخوردار بوده است.

در این راستا، به طور خاص می توان 3 دلیل و محرک عمده صهیونیست ها جهت ترور سردار شهید سید رضی موسوی را مورد اشاره قرار داد.

اولا، همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، سردار شهید سید رضی موسوی از چهره های کلیدی جریان مقاومت در سوریه بود که البته نقشی مهم در هماهنگی و ارتباط با حزب الله لبنان نیز داشت. وی در طی سال های گذشته، از جمله بازیگران برجسته در زمینه مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه نیز بود. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که تحلیل صهیونیست ها این بوده که شهید سید رضی موسوی از نقشی راهبردی در تقویت حملات موشکی و پهپادی جریان مقاومت از خاک سوریه و همچنین جنوب لبنان به اراضی اشغالی برخوردار است.

از این رو، سناریوی ترور ایشان را در دستورکار قرار داده است. این سناریو مخصوصا با توجه به اینکه بارها گفته شده که شهید سید رضی موسوی از باسابقه ترین و قدیمی ترین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه است نیز بیش از پیش تقویت می شود. به بیان ساده تر، رژیم اشغالگر قدس با این ترور به زعم خود سعی داشته تا حدی از شدت فشارها در جبهه های سوریه و جنوب لبنان علیه خود بکاهد.

با این حال، همانطور که "محمد باقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در موضع گیری اعلام کرده، ترور شهید سید رضی موسوی نه تنها به سناریوی مد نظر صهیونیست ها ختم نخواهد شد بلکه حامل چالش‌های جدی‌تری نیز برای آن ها است.

دوم اینکه بر کسی پوشیده نیست که رژیم اشغالگر قدس در شرایط کنونی به معنای واقعی کلمه در یک باتلاق حقیقی در جنگ غزه گرفتار شده و البته که حملات گسترده حزب الله لبنان به موضاع صهیونیست ها در شمال اراضی اشغالی نیز به یک دردسر بزرگ برای صهیونیست ها تبدیل شده است. حال در فضایی که رژیم صهیونیستی از هر طرف با فشارهای فزاینده ای رو به رو است، این رژیم سعی دارد تا ترور یک فرمانده ایرانی در خاک سوریه را به مثابه یک عنصر روحیه بخش، به خوردِ نظامیان و افکار عمومی خود بدهد تا شاید تا حدی، شرایط برای آن تلطیف شود.

با این حال، تنها اندکی پس از ترور سردار شهید سید رضی موسوی، شاهد آن بودیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتقام سخت از صهیونیست ها را داد. موضوعی که می تواند حامل ضربات راهبردی به رژیم اشغالگر قدس باشد.

و در نهایت سوم اینکه توجه داشته باشیم که یکی از مسائلی که صهیونیست ها از ابتدی جنگ غزه مدام سعی داشته اند آن را محقق سازند، تحریک دولت آمریکا جهت ورود به یک کارزار گسترده از جنگ فراگیر منطقه ای بوده است. از این رو، برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که صهیونیست ها با انجام اقداماتی نظیر ترور سردار شهید سید رضی موسوی، به نوعی سعی دارند این سناریو را عملیاتی کنند و تهران را تحریک را به ورود به نبردهای فراگیر منطقه ای کنند. سناریوی که می تواند پای آمریکا را نیز به نحو مستقیم تر و گسترده تری به درگیری های جاری در منطقه غرب آسیا باز کند و البته که فضای تنفس بیشتری را در اختیار رژیم اشغالگر قدس جهت تضمین بقای خود قرار دهد.

در این راستا، نباید فراموش کنیم که شرایط برای صهیونیست ها به شدت وخیم است و آن ها در این وضعیت، دست به هر اقدامی می زنند تا شاید بتوانند روزنه ای را جهت تقویت موضع خود بیابند. معادله ای که در نوع خود می تواند حامل پالس های معناداری در مورد پشت پرده ترور سردار شهید سید رضی موسوی به دست صهیونیست‌ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه