English

اعتراف جو بایدن به کشف اسناد محرمانه در منزل شخصی‌اش

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که اسناد محرمانه کشف شده در دوران معاونت ریاست جمهوری او در منزلی شخصی اش در دلاور پیدا شده است.

اعتراف جو بایدن به کشف اسناد محرمانه در منزل شخصی‌اش

به گزارش خبرگزاری موج، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اعتراف کرد که اسناد محرمانه در کمد بایگانی، کتابخانه شخصی و در گاراژ خانه اش در دلاور پیدا شده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اسناد در یک گاراژ بوده که در آن قفل بوده؛ در خیابان نبوده است.

بایدن در بیانیه ای از پیش تهیه شده گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردم، اسناد محرمانه و مطالب طبقه بندی شده را جدی می گیرم. من همچنین اعلام کرده ام که با تحقیقات وزارت دادگستری همکاری کامل می‌کنم"

بایدن در ادامه گفت وکلای او تعداد کمی از اسناد محرمانه را در کمدهای خانه و کتابخانه شخصی کشف کرده‌اند.

کاخ سفید نیز کشف اسناد محرمانه در دفتر خصوصی جو بایدن را تایید کرد. ریچارد ساوبر مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد وکلای بایدن دسته ای از اسناد محرمانه را در خانه وی در ویلمینگتون در دلاور پیدا کرده اند.

ساوبر افزود: همانطور که قبلاً اعلام کردیم، ما به طور کامل با آرشیو ملی و وزارت دادگستری همکاری می کنیم تا هرگونه سوابق دولت باراک اوباما و بایدن به درستی در اختیار آرشیو قرار گیرد.

یک منبع آگاه چهارشنبه شب به وقت محلی به رسانه های آمریکایی گفت که دستکم یک بسته دیگر از اسناد محرمانه مرتبط با بایدن در جایی به‌غیر از دفتر قدیمی وی در واشنگتن که بعد از پایان دولت باراک اوباما استفاده می‌کرد، کشف شده است.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا گزارش داد: دستیاران بایدن از ماه نوامبر و در پی کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق او در حال جستجو برای دیگر مدارک طبقه‌بندی‌ شده هستند که ممکن است او در مکان‌هایی که برای کار استفاده می‌کرد، قرار داده باشد.

بر اساس گزارش ها، در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به بو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

بایدن که در ژانویه ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا شد، پیش از این بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما بود.

مریک گارلند دادستان کل آمریکا، یک وکیل از شیکاگو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، برای نظارت بر این موضوع تعیین کرده است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او در پاییز گذشته کشف شده است.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات خود را در خصوص اسناد محرمانه کشف شده از دفتر سابق جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا آغاز کرد.

جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه از ایالت کنتاکی، که رئیس جدید این هیات است، روز سه شنبه در نامه ای به استوارت دلری، مشاور کاخ سفید از وی خواست تا تمام اسنادی را که در دفتر خصوصی بایدن در پنسیلوانیا کشف شده است، تا ۲۳ ژانویه ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی