English

کره شمالی بار دیگر بابت کرونا در حالت هشدار قرار گرفت

کره شمالی به دلیل شیوع سریع کرونا در کشورهای همسایه نظیر کره جنوبی و چین، بار دیگر در حالت هشدار قرار گرفته و خواستار برقرار اقدامات شدید قرنطینه شده است.

کره شمالی بار دیگر بابت کرونا در حالت هشدار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تلویزیون مرکزی کره شمالی، این رسانه اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در فصل زمستان در چین، کره جنوبی و ژاپن و به دلیل میزان سرایت بالای سویه اومیکرون بیشتر شده و اعلام کرد: وضعیت ویروس در این مناطق جدی‌ترین در سطح جهان است.

تلویزیون مرکزی کره شمالی همچنین از مردم این کشور خواست تا اقدامات قرنطینه‌ای را برای مقابله با پاندمی کرونا و با هدف جلوگیری کامل ابتلا به این بیماری ویروسی رعایت کنند.

کره شمالی اخیرا به دلیل نگرانی از اینکه عفونت‌های احتمالی وارداتی می‌تواند ضربه بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند، مراقبت خود را در برابر جدیدترین افزایش موارد ویروس در کره جنوبی و چین افزایش داده است.

اوت گذشته میلادی، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی پیروزی در برابر این ویروس را اعلام کرد و مدعی شد که پاندمی کرونا به طور کامل تحت کنترل است، آن هم سه ماه پس از آنکه نخستین مورد ابتلا به این ویروس در مه ۲۰۲۲ در این کشور اعلام شد.

در سپتامبر ۲۰۲۲، رهبری کره شمالی خواستار واکیسناسیون در برابر کرونا شد و به مردم توصیه کرد تا در نوامبر ماسک بزنند چون سطح ایمنی در اکتبر ممکم است کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه