English

نشست اقتصادی رژیم صهیونیستی و فلسطین پس از ۱۳ سال از سر گرفته می شود

یکی از وزرای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو قصد دارد نشست اقتصادی مشترکی با فلسطینی‌ها را پس از ۱۳ سال تعلیق ازسربگیرد.

نشست اقتصادی رژیم صهیونیستی و فلسطین پس از ۱۳ سال از سر گرفته می شود

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه ماهواره‌ای " i۲۴news" رژیم صهیونیستی به نقل از عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای این رژیم و تنها وزیر عرب کابینه فعلی تل‌آویو اعلام کرد که یائیر لاپید (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به او برای دیداری در چند روز آینده با خالد العسیلی، وزیر اقتصاد فلسطین جهت تعیین تاریخ رسمی برگزاری نشست سران کمیته اقتصادی مشترک (JEC) که از سال ۲۰۰۹ متوقف شده، چراغ سبز نشان داده است.

فریج تاکید کرد: این نشست می‌تواند در تقویت اقتصاد فلسطین از طریق ارائه تسهیلاتی در زمینه‌های مختلف از جمله اعطای ویزا به کارگران فلسطینی و دیگر تسهیلات در زمینه تجارت فرامرزی تا دیگر زمینه‌های اقتصادی نقش بسزایی ایفا کند.

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفت: کابینه تل‌آویو متاسفانه در شرایط فعلی ایده راه‌حل "دو کشوری" را مطرح نمی‌کند و به ثبات اقتصادی کرانه باختری می‌اندیشد.

فریج پیش از این نیز برای برگزاری نشست سران اقتصادی تلاش کرده بود اما نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از پیامدهای سیاسی این ایده برای حزب متبوعش(یمینا)، با آن مخالفت کرده بود.

فریج اواسط مه گذشته در گفتگو با روزنامه اقتصادی و عبری زبان "گلوبس"، از برخی همکاران خود در کابینه که اجازه برگزاری نشست کمیته اقتصادی مشترک با فلسطینی‌ها را جهت افزایش سهمیه‌های صادرات و واردات از کرانه باختری ندادند، انتقاد کرده بود.

نشست‌های کمیته یاد شده از سال ۲۰۰۹ همزمان با آغاز دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو که تا ژوئن ۲۰۲۱ در این سمت حضور داشت، متوقف شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه