English

گفتگوی تلفنی بلینکن و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مقابله با تهدیدات ایران

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مقابله با تهدیدات ایران به صورت تلفنی گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی بلینکن و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مقابله با تهدیدات ایران

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دو طرف طی این تماس تلفنی بار دیگر بر مقابله به آنچه تهدیدات ایران خواندند تاکید کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به رسانه ها گفت: بلینکن در ابتدا به لاپید رسیدن او به جایگاه نخست وزیری اسراییل را تبریک گفت. طی این تماس تلفنی وزیر خارجه بر حمایت تزلزل ناپذیر آمریکا از امنیت اسراییل، شراکت راهبردی دو طرف، و نیز مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تهدیدات ایران تاکید کرد.

بلینکن همچنین از راهکار دو دولت برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت کرد. سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی نیز از دیگر محورهای گفتگوی دو طرف بود.

گفتنی است  دیروز بلینکن با این ادعا که فروش نفت ایران غیرقانونی بوده، اعلام کرد: پانزده فرد و نهاد مرتبط با فرآیند فروش و بارگیری غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کردیم. این نهادها در ایران، ویتنام، سنگاپور، امارات و هنگ هنگ هستند که تجارت انرژی از ایران را پشتیبانی می کنند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود در توافق هسته ای و اتلاف وقت در مذاکرات بازگشت به این توافق مدعی شد: واشنگتن در پیگیری مسیر دیپلماسی با هدف بازگشت متقابل به توافق هسته ای صادق و پایدار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه