English

واکسن کرونا تا حداقل ۱۸ ماه آینده در دسترس نخواهد بود

براساس اظهارات وزیر تحقیقات فرانسه واکسن کرونا تا حداقل ۱۸ ماه آینده در دسترس نخواهد بود.

واکسن کرونا تا حداقل ۱۸ ماه آینده در دسترس نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یورونیوز، "فریدریک ویدال"(Frédérique Vidal) وزیر تحقیقات فرانسه روز گذشته در گفتگویی رادیویی با شبکه رادیویی "یوروپ وان"(Europe ۱) گفت: تحقیقات درباره واکسن به طور معمول چندین سال طول می‌کشد. کارهای آزمایشگاهی محققان در آزمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که سرعت توسعه واکسن کرونا در مراحل بالینی رو به پیشرفت است و امید است طی ۱۸ ماه آینده این واکسن آماده شود. اینکه فکر کنیم می‌توانیم زودتر از این زمان تعیین شده واکسنی آماده کنیم که مردم را به خطر نیندازد، غیرمنطقی است.

اظهارات ویدال در تضاد با اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است؛ زیرا ترامپ روز جمعه گفت که امیدواریم که تا پایان سال جاری و یا پیش از آن به واکسن دست پیدا کنیم.

یک مدیر اسبق شرکت داروسازی نیز اظهار کرد که ممکن است واکسن ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ توسعه داده شود.

دکتر "هانس کلاگ"(Hans Kluge) مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا روز جمعه در مصاحبه رادیویی اظهار داشت: تولید واکسن در بازه زمانی یک ساله بسیار خوش بینانه است. وی با بیان اینکه متخصصان پزشکی که در تماس مستقیم با ویروس بوده‌اند ابتدا باید واکسینه شوند، گفت: حتی یک سال و نیم نیز زمانی معقولانه است.

این موضوع که چه کسی برای نخستین بار موفق به توسعه این واکسن خواهد شد این روزها به موضوعی داغ تبدیل شده است. هفته گذشته "پال هادسون"(Paul Hudson) مدیرعامل شرکت داروسازی فرانسوی"سانوفی"(Sanofi ) در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت که ایالات متحده پس از تأمین بودجه تحقیق، نخستین کشوری خواهد بود که به واکسن بیماری کرونا دسترسی پیدا خواهد کرد.

"ادوارد فیلیپ"(Edouard Philippe) نخست وزیر فرانسه با تاکید بر اینکه واکسن بیماری کووید-۱۹ باید در دسترس کل جهان قرار گیرد گفت که با شرکت سانوفی در این باره صحبت کرده است.

وی ادامه داد، بحثی در این باره وجود ندارد که دسترسی واکسن در سطح جهان باید به طور مساوی و برابر صورت گیرد.

شرکت سانوفی نیز اعلام کرده است که آنها در حال گفتگو با کشورهای اروپایی هستند. بیش از ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در مورد واکسن در سراسر جهان وجود دارد و حدود ۱۰ کارآزمایی بالینی نیز در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه