English

عُمان خواستار گفت و گو برای حل مسائل در منطقه شد

سلطنت عمان در بیانیه ای اعلام کرد: سلطنت عمان با دقت تحولات تأسف‌بار اخیر و تنش بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و از دو طرف می‌خواهد که زبان گفت‌وگو را ترجیح دهند.

عُمان خواستار گفت و گو برای حل مسائل در منطقه شد

به گزارش خبرگزاری موج،  سلطنت عمان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای بر گفت‌وگو برای کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «سلطنت عمان با دقت تحولات تأسف‌بار اخیر و تنش بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند و از دو طرف می‌خواهد که زبان گفت‌وگو را ترجیح داده و به دنبال راهکارهای دیپلماتیک برای حل مسائل اختلافی برای پایان دادن به درگیری در منطقه باشند.»

توییت عمان

طبق گزارش خبرگزاری عمان، در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده تا دو طرف را به کاهش تنش ترغیب کرده و تلاش‌های زیادی برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه مبذول دارند.

در همین ارتباط یوسف بن علوی  وزیر امور خارجه عمان شنبه شب (۱۴ دی) در گفتگویی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در خصوص تحولات جاری در منطقه رایزنی و تبادل نظر کرد. 

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه