English

بشار اسد:

آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد!

رئیس جمهور سوریه گفت: امروز آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد. ترکیه با همه این گروه‌ها در عملیات فروش نفت، هم‌دست است.

آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد!

به گزارش خبرگزاری موج،  بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه چینی فونیک گفت: روند بازسازی سوریه آغاز شده اما سوریه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر داخل و خارج است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد با ابراز امیدواری به اینکه شرکت‌های چینی بررسی سرمایه‌گذاری در بازار سوریه را بررسی کنند، گفت، سوریه با آزادسازی بیشتر مناطق از اشغال تروریسم، گفت‌وگو با شرکت‌های چینی را آغاز کرده تا تحریم‌ها را جبران کند و بتواند عملیات بازسازی کشور را پیش ببرد. 

رئیس جمهور سوریه با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در کشورش تصریح کرد که «حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی است» و اولویت سوریه برای مقابله با این حضور غیرقانونی، «زدن تروریست‌هاست» چون این مسئله، حضور آمریکایی‌ها را تضعیف، و گروه‌های سوری که تحت کنترل آمریکا فعالیت می‌کنند، متقاعد خواهد کرد که به آغوش میهن بازگردند و به تلاش‌های دمشق برای آزادسازی کل خاک کشور بپیوندند و در این حالت، دیگر افقی برای ماندن آمریکایی‌ها در سوریه باقی نخواهد ماند. 

بشار اسد با اشاره به همکاری آمریکا و ترکیه در شمال سوریه نیز گفت، ایالات متحده آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن به ترکیه است؛ ترکیه‌ای که با همه گروه‌های تروریست در عملیات سرقت و فروش نفت سوریه همدست است. «رژیم ترکیه مستقیماً در فروش نفت (سوریه) قبلاً با جبهة النصره و بعد از آن با داعش و امروز با آمریکا همکاری می‌کند». 

بخشی از متن مصاحبه را در ادامه میخوانید؛

فونیکس: آمریکایی‌ها می‌گویند آمده‌اند از چاه‌های نفت سوریه در شرق فرات محافظت کنند. اما در نهایت آنها با نفت این چاه‌ها چه می‌کنند؟

اسد: قبل از اینکه آمریکا بیاید، جبهة النصره روی این چاه‌ها حساب کرده بود. بعد که داعش آمد، جبهة النصره کنار زده شد. عملا او [داعش] نبود که آن [النصره] را کنار زد. بلکه النصره و داعش ادغام شدند و اسمش شد داعش. داعش هم نفت سوریه را سرقت می‌کرد و می‌فروخت. کجا؟ فروش از طریق ترکیه انجام می‌شد. امروز آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد. ترکیه با همه این گروه‌ها در عملیات فروش نفت، هم‌دست است. مشکلی نیست، ترکیه آماده است زیرا رژیم ترکیه مستقیما در فروش نفت، قبلاً با النصره، بعد با داعش و امروز با آمریکا، همکاری می‌کند.

فونیکس: در چنین وضعی، حجم درآمد سوریه از نفت چقدر است؟

اسد: در یک مرحله‌ای از اوایل جنگ، درآمد نفت تقریبا صفر شد. امروز بعد از پس‌گیری بخشی کوچک از چاه‌ها طی دو سال گذشته، چیز کمی از [درآمد] نفت دست ما را گرفته است. تا الان تأثیر مثبت نفت بر اقتصاد سوریه هنوز محدود است چون بیشتر چاه‌ها تحت کنترل گروه‌های تروریستی یا گروه‌های قانون‌شکن است که بیشترشان تحت فرمان آمریکا کار می‌کنند. بنابراین شرایط نفت تا این لحظه خیلی تغییر نکرده است.

فونیکس: پس دولت سوریه چطور با موضوع حضور آمریکا در منطقه حوزه‌های نفتی شرق فرات روبه‌رو می‌شود؟

اسد: آمریکا تکیه به تروریست‌ها دارد. پس باید تروریست‌ها را زد. این برای ما اولویت نخست است. زدن تروریست‌ها، حضور آمریکا را کم و بیش تضعیف می‌کند. بعد از این، گروه‌هایی هستند که تحت فرمان آمریکا کار می‌کنند. باید این گروه‌ها را نیز یک جوری متقاعد کرد بخصوص با گفت‌وگو، [مبنی بر این] که به نفع همه سوریه است که به آغوش وطن بازگردند و به تلاش سوریه برای آزادسازی کل خاک ملحق شوند. بعد از این دیگر برای حضور آمریکایی‌ها هیچ افقی باقی نمی‌ماند. اما اگر [آمریکا] بماند، تجربه عراق را دارد. مقاومت مردمی خواهد بود. باید تاوان بدهد. در نهایت، آمریکا خارج خواهد شد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی