English

جسد محمد مرسی به خاک سپرده شد

قبل از انتشار نتایج پزشکی قانونی در مورد علت مرگ محمد مرسی ، نیروهای امنیتی اقدام به دفن جسد او کردند .

جسد محمد مرسی به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری موج، شاهدان عینی گفتند، نیروهای امنیتی کمربند امنیتی را در اطراف مقابر الوفاء و الامل در منطقه‌ای در شهر نصر در شمال شرق قاهره ایجاد کردند. به گفته منابع،‌ مقامات مصر به خانواده مرسی گفتند، تنها همسر و فرزندانش می‌توانند در مراسم خاکسپاری محمد مرسی حضور داشته باشند.

طبق گفته این منابع، مقامات درخواست خانواده مرسی برای دفن او در زادگاهش در روستای العدوه در استان الشرقیه طبق وصیتش که خواسته بود در کنار مادرش دفن شود را رد کردند.

رسانه‌ها نیز اعلام کردند، پیکر مرسی در مقبره‌ای در شرق قاهره در میان تدابیر امنیتی شدید و با حضور خانواده و وکلایش به خاک سپرده شد.

به گزارش رسانه‌ها، پیکر مرسی ۶۸ ساله به بیمارستان منتقل شد و در آنجا تدابیر لازم برای خاکسپاری او صورت گرفت.

عبدالله مرسی ، پسر محمد مرسی پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود، مقامات مصری با درخواست خانواده مرسی برای دفن او در آرامگاه خانوادگی مخالفت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرده بود: خانواده محمد مرسی نمی‌دانند جسد مرسی کجاست و هیچ کس تماسی با ما نگرفته است. ما نمی‌دانیم او را غسل خواهند داد یا نماز میت بر او خواهند خواند یا نه؟

مقامات مصر درخواست خانواده او برای دفن پیکرش در مقبره خانوادگی در زادگاهش در استان الشرقیه در شمال کشور را نپذیرفتند و خانواده مرسی با مقامات مصر در حال مذاکره برای دفن جسد او در زادگاهش هستند.

در این راستا یک منبع پزشکی گفت، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسبق مصر در جریان جلسه محاکمه‌اش به طور غیرمنتظره دچار سکته قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد، مرسی توده خوش‌خیم داشت و به طور مداوم تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت.

این مقام پزشکی افزود، هیچ قصوری در زمینه مداوای او صورت نگرفته و مرسی به طور منظم در داخل و خارج زندان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمان‌های لازم قرار داشت.

وی همچنین گفت، اداره زندان‌های مصر با تعدادی از بیمارستان‌ها برای مداوای مرسی همکاری داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه