English

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی اتیوپی به طور غیابی محاکمه شد

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی اتیوپی، به اتهام سواستفاده از قدرت و فساد، به طور غیابی محاکمه شد. محاکمه وی به مثابه بخشی از کارزار " ابی احمد " نخست وزیر اتیوپی بر علیه اقدامات سواستفاده گرانه و ناقض حقوق بشر مقام های ارشد اتیوپی انجام می شود.

رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی اتیوپی به طور غیابی محاکمه شد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی اتیوپی به اتهام سواستفاده از قدرت و فساد، به طور غیابی محاکمه شد. محاکمه وی به مثابه بخشی از کارزار " ابی احمد " نخست وزیر اتیوپی بر علیه اقدامات سواستفاده گرانه و ناقض حقوق بشر مقام های ارشد اتیوپی انجام می شود.   

گتاچ آصفا متهم به شکنجه، قتل عمد در جریان بازجویی و بازداشت اعضای گروه های مخالف در زمانی که توسط دولت قبل اتیوپی به آن ها برچسب تروریستی زده شد و فعالیت های آن ها غیرمجاز اعلام شد، می باشد. در طرح دعوای سیستم قضایی اتیوپی بر علیه رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی اتیوپی اعلام شده که وی، هم اکنون متواری و در مکانی پنهان شده است. 

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی پس از به دست گرفتن قدرت وعده داد نهادهای دولتی و بخش های نظامی را از وجود خاطیان و مفسدان، پاکسازی خواهد کرد. از آن زمان تاکنون، شماری از مقام های دولت قبل اتیوپی به دلیل سو استفاده از قدرت و همچنین فساد، بازداشت شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی