English

دومین کنفرانس مقابله با اسلام‌هراسی در استانبول آغاز شد

دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام‌هراسی با هدف تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک اسلام‌هراسی در استانبول آغاز به کار کرد.

دومین کنفرانس مقابله با اسلام‌هراسی در استانبول آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این کنفرانس طی سه روز و با حضور چهره‌هایی از ترکیه و دیگر کشورها از سوی " مرکز اسلام و امور جهانی " (سیگا) در دانشگاه "صباح‌الدین زعیم" استانبول با تمرکز بر "نقش اسلام‌ هراسی در حوزه‌های متفاوت و تحلیل گفتمان و ژئوپولتیک آن" آغاز به کار کرد.

محمت بولوت، رئیس دانشگاه صباح‌الدین زعیم در سخنرانی افتتاحیه تاکید کرد، اسلام هراسی حقوق بشر را "به شیوه‌هایی شگرف و غیر قابل انکار" تهدید می‌کند.

او با بیان اینکه مسلمانان تمام جهان همچنان از تبعات اسلام‌هراسی رنج می‌برند، گفت: در میانمار بومیان روهینجایی به خاطر ایمانشان به اسلام با خشونت هدف تهاجم قرار گرفته، کشته شده و اخراج می‌شوند. در هند، اسلام‌هراسی در کشمیر و دیگر ایالاتی که ناسیونالیست‌های هندو همزیستی مسالمت‌آمیز را به جوامع دو قطبی تبدیل می‌کنند، چهره کریهی به خود گرفته است.

رئیس این دانشگاه تاکید کرد: مسلمانان اویغور هم به شیوه‌ای مشابه هدف پیگرد تمام عیار قرار می‌گیرند. با وجود این نگرانی قابل مشاهده که بسیاری از رهبران و چهره‌ها بابت این نقض‌های اصول حقوق بشری دارند و با وجود خطری که پیامدهای اسلام‌هراسی برای صلح و دموکراسی دارد، اقدامات اندکی برای مدیریت این مشکلات پیش روی انجام شده است.

در این کنفرانس همچنین آن نورتون، نویسنده و استاد دانشگاه علوم سیاسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا بر اهمیت همبستگی میان مسلمانان و متحدان با هدف مقابله با اسلام‌هراسی تاکید کرد. او گفت: به عنوان نمونه در نیوزیلند، مردمان بومی رقص سنتی هاکا برای مسلمانان اجرا کردند. این اقدامات در راستای همبستگی عمیقا در نشان دادن اینکه مردم اهدف مشترک دارند، اهمیت دارد. ما باید یاد بگیریم که این اختلاف را دوست بداریم. در اینجا (استانبول) تاریخی طولانی از زندگی با تفاوت و زندگی خوب با تفاوت داریم. گمان می‌کنم این محل بین اروپا و آسیا با این تاریخ، بهترین مکان برای مقابله با اسلام‌هراسی باشد.      

این نویسنده و استاد علوم سیاسی و ادبیات تطبیقی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا به قدرت‌های امپریالیستی در سراسر جهان از جمله امپراتوری عثمانی هم اشاره کرد.

کنفرانس مذکور فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد. در جلسه امروز نقش نخبگان، اندیشکده‌ها و گروه‌های راستگرا، اسلام‌هراسی و سیاست خارجی آمریکا و همچنین استفاده ابزاری از اسلام‌هراسی در حمایت از حاکمان خودکامه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی