English

ملا عمر در نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی زندگی می کرده است

بر اساس اطلاعات منتشر شده در قالب یک کتاب که گواهی بر ناکامی دستگاه اطلاعاتی آمریکا است، ملا عمر رهبر سابق طالبان، سال ها در نزدیکی یکی از پایگاه های نیروهای آمریکایی در افغانستان زندگی می کرده است.

ملا عمر در نزدیکی پایگاه نیروهای آمریکایی زندگی می کرده است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اطلاعات منتشر شده در قالب یک کتاب که گواهی بر ناکامی دستگاه اطلاعاتی آمریکا است، ملا عمر رهبر سابق طالبان، سال ها در نزدیکی یکی از پایگاه های نیروهای آمریکایی در افغانستان زندگی می کرده است. 

واشنگتن سال ها بر این باور بود که ملا عمر به پاکستان گریخته است، با این حال، اطلاعات جدید حاکی از آن هستند که رهبر سابق طالبان، در کمتر از سه مایلی یکی از پایگاه های نیروهای آمریکایی در استان زابل افغانستان زندگی می کرده است. وی تا زمان مرگ خود در سال 2013 در این مکان اقامت داشته است. 

کتاب "درجستجوی دشمن" به قلم روزنامه نگار آلمانی "بتی دام" اطلاعات جدیدی را از جزئیات زندگی ملا عمر فاش می کند که از آن جمله می توان به گوشه نشینی وی و محدود شدن فعالیت هایش به فضای مجازی، رد کردن ملاقات با اعضای خانواده اش و یادداشت نویسی به زبانی خیالی اشاره کرد. بتی دام قریب به 5 سال را صرف پژوهش برای نگارش این کتاب و مصاحبه با "جبار عمری" محافظ ملا عمر کرده که در جریان تهاجم آمریکا به افغانستان و سرنگونی رژیم طالبان، او را فراری داد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه