English

سفر نماینده ویژه آمریکا در موضوع سوریه به ترکیه

نماینده ویژه آمریکا در موضوع سوریه، روز دوشنبه(13 اسفندماه) وارد ترکیه می شود. جیمز جفری در سفر دو روزه به آنکارا با هیات هایی از وزارت خارجه ترکیه و مقام های نظامی این کشور، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفر نماینده ویژه آمریکا در موضوع سوریه به ترکیه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، نماینده ویژه آمریکا در موضوع سوریه، روز دوشنبه(13 اسفندماه) وارد ترکیه می شود. جیمز جفری در سفر دو روزه به آنکارا با هیات هایی از وزارت خارجه ترکیه و مقام های نظامی این کشور، دیدار و گفتگو خواهد کرد. 

دستور کار اصلی سفر جیمز جفری به ترکیه، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه و نقشه راه منبج خواهد بود. گفتگوهای ترکیه و آمریکا در مورد منبج، متمرکز بر اخراج شبه نظامیان گروه های فدایی خلق و پ ک ک از این شهر خواهد بود. شهر منبج در بخش شمالی استان حلب و در جوار مرزهای ترکیه واقع شده است.

جدا از گفتگوها در مورد منبج، موضوع عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه نیز به بحث خواهد گذاشته شد. آخرین جلسه ترکیه و آمریکا در این باره، در تاریخ 28 فوریه انجام شده بود. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر، 2000 نیروی نظامی در سوریه دارد. آمریکایی ها در ابتدا از عقب نشینی کامل از سوریه صحبت کردند و سپس در اظهار نظرهای گوناگونی اعلام کردند 200 یا 400 نیروی نظامی خود را در سوریه حفظ خواهند کرد.

 

  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه