English

فرانسه:

احظار سفیرمان از رم، هشداری جدی است

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده: احضار سفیر فرانسه از رم، موقتی است. با این حال، پیامی مهم برای دیگر کشور ها دارد و آن این است که حق دخالت در امور داخلی فرانسه را ندارند.

احظار سفیرمان از رم، هشداری جدی است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز جمعه(19 بهمن ماه)، دولت فرانسه بر دامنه فشارهای خود علیه ایتالیا در بحبوحه شدید ترین مناقشه دیپلماتیک میان دو کشور از زمان جنگ جهانی دوم، افزوده است. تجار فرانسه و ایتالیا از رهبران دو کشور خواسته اند تا وضعیت را مدیریت و اجازه تشدید مناقشه میان دو کشور را ندهند.

سخنگوی دولت فرانسه گفته است: احضار سفیر فرانسه از ایتالیا امری موقتی است با این حال، پیامی روشن برای همه کشورها دارد که حق دخالت در امور داخلی فرانسه را ندارند. فرانسه و ایتالیا از جمله بنیانگذاران اتحادیه اروپا هستند که پس از جنگ جهانی دوم متولد شد. مناقشه اخیر میان دو کشور ریشه در شرایط فعلی اروپا و نزاع میان ملی گرایان و نیروهای طرفدار اتحادیه اروپا دارد.

سخنگوی دولت فرانسه گفته است: احضار سفیرمان از رم نتیجه ماه ها حملات بی اساس از سوی اعضای دولت ایتالیا لوئیجی دی مایو و متئو سالوینی بوده که از سیاست های اقتصادی و مهاجرتی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه انتقاد می کردند.

با این حال، مهمترین محرک افزایش تنش میان ایتالیا و فرانسه به ملاقات لوئیجی دی مایو با اعضای جنبش جلیقه زردها در حومه پاریس مربوط است. جلیقه زردها به دنبال کسب کرسی در اتحادیه اروپا هستند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه