English

تلاش های منطقه ای برای فشار به مادورو

"گروه لیما" که متشکل از 14 کشور آمریکای لاتین است و کانادا، از برگزاری نشستی در اتاوا پایتخت کانادا با موضوع ونزوئلا خبر داده است. دستور کار اصلی این نشست، بررسی راه های گوناگون برای تحت فشار قراردادن دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو است.

تلاش های منطقه ای برای فشار به مادورو

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز دوشنبه(15 بهمن ماه)، طیفی از کشورهای آمریکای لاتین و کانادا گفتگوهایی را برای حفظ فشار بر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا انجام خواهند داد. این فشارها معطوف به وادار ساختن مادورو برای برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری است. 

منابع آگاه گفته اند "گروه لیما" که متشکل از 14 کشور آمریکای لاتین است به دنبال اعمال تحریم های جدید و سخت علیه مادورو در جریان دیدار خود در اتاوا پایتخت کانادا است. اغلب اعضای گروه لیما بر این باورند که مادورو باید به نفع خوان گوآیدو از قدرت کناره گیری کند. گوآیدو هفته پیش خود را رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خوانده بود. 

ایالات متحده آمریکا نیز که عضو گروه لیما نیست خواهان کناره گیری مادورو از قدرت است. یک مقام کانادایی از بررسی تمامی راه ها برای تحت فشار قرار دادن دولت ونزوئلا در جریان نشست اتاوا خبر داده است. ناظران، تشکیل بلوک منطقه ای علیه مادورو را تحت تاثیر فشارهای آمریکا ارزیابی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه