English

پارلمان اروپا، خوان گوآیدو را رئیس جمهور مشروع ونزوئلا خواند

پارلمان اروپا با اکثریت آرا، خوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. این اقدام، فشارها بر دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را افزایش خواهد داد.

پارلمان اروپا، خوان گوآیدو را رئیس جمهور مشروع ونزوئلا خواند

به گزارش خبرگزاری موج، پارلمان اروپا با اکثریت آرا خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.قانون‌گذاران اروپا روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن با تصویب یک قطعنامه‌ غیر الزام‌آور، رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رهبر موقت این کشور پذیرفته و به این ترتیب گام نمادین مهمی را برای فشار بیشتر به دولت نیکلاس مادورو برداشتند. آنها با تصویب این قطعنامه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز خواستند تا هر یک جداگانه خوان گوایدو را به رسمیت بشناسند.

استبان گونزالس پونز، نماینده اسپانیا از حزب راست میانه در پارلمان اروپا در این زمینه گفت: "ما از اروپا می‌توانیم به تغییر رژیم ونزوئلا کمک کنیم تا به همه بفهمانیم که ظالمان هیچ امکانی برای دموکراسی فراهم نمی‌کنند".

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز سوم بهمن در میان جمع پرشماری از طرفداران خود و مخالفان مادورو، با استناد به قانون اساسی این کشور خود را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت معرفی کرد. اعتراض‌ها در ونزوئلا پس از آن بالا گرفت که نیکلاس مادورو مراسم تحلیف خود را برای دور دوم ریاست جمهوری برگزار کرد. مخالفان رئیس جمهوری ونزوئلا ادعا می‌کنند که مادورو با تقلب گسترده به پیروزی در انتخابات دست یافته است.

آمریکا و چندین کشور همپیمانش ریاست‌جمهوری موقت خوان گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی