English

دولت ونزوئلا، خوان گوآیدو را ممنوع الخروج کرد

دولت ونزوئلا اعلام کرده است تا زمانیکه تحقیقات راجع به نقش خوان گوآیدو در مختل کردن صلح و امنیت کشور و همچنین وارد آمدن خسارت به ونزوئلا به پایان نرسد، وی ممنوع الخروج است و حساب های بانکی او هم مسدود خواهد بود.

دولت ونزوئلا، خوان گوآیدو را ممنوع الخروج کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه شنبه(9 بهمن ماه)، دادگاه عالی ونزوئلا، خوان گوآیدو که خود را رئیس جمهور ونزوئلا خوانده است، ممنوع الخروج و حساب های بانکی وی را نیز مسدود ساخته است.این اقدام در راستای تلاش های نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با هدف خنثی سازی تلاش های گوآیدو انجام می شود که شدیدا توسط ایالات متحده آمریکا حمایت می شود. 

مایکل مورنو رئیس دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرده است: رئیس 35 ساله مجلس ملی ونزوئلا، تا زمان انجام تحقیقات در مورد نقش وی در اخلال در امنیت و صلح کشور و وارد آوردن خسارت به ونزوئلا، حق خروج از کشور را نخواهد داشت. دادگاه عالی ونزوئلا در کنترل وفاداران به مادورو قرار دارد. 

این حرکت پس از آن انجام می شود که وزارت خارجه آمریکا از واگذاری حساب های ونزوئلا در آمریکا به خوان گوآیدو، فردی که خود را رئیس جمهور منتخب ونزوئلا  خوانده خبر داده است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته دستور انجام این اقدام را صادر کرد. این حرکت، دوشنبه این هفته با اعمال تحریم های سنگین علیه صنعت نفت ونزوئلا دنبال شد. 

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است: به دولت ونزوئلا نسبت به هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به خوان گوآیدو هشدار جدی می دهیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه