English

روسیه:

حملات هوایی خودسرانه اسرائیل به سوریه باید متوقف شود

روسیه از اسرائیل خواسته است تا هر چه سریع حملات هوایی "خودسرانه" خود به سوریه را متوقف سازد. اسرائیل هدف اصلی حملات خود به سوریه را ایران و نیروهای متحد این کشور مثل حزب الله لبنان عنوان کرده است.

حملات هوایی خودسرانه اسرائیل به سوریه باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روسیه خواستار آن شده تا اسرائیل به حملات "خودسرانه" خود به سوریه هر چه سریع تر خاتمه دهد. این اظهارات پس از آن عنوان می شوند که طی روزهای اخیر، اسرائیل چندین بار به سوریه حمله هوایی کرده است. تل آویو هدف اصلی حملات هوایی خود به سوریه را حمله به نیروهای ایرانی حاضر در سوریه و متحدان ایران مثل حزب الله لبنان عنوان می کند. 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، حملات هوایی اسرائیل به سوریه را همچون کارزاری همیشگی علیه حضور ایران و متحدانش در سوریه عنوان کرده است. حملات هوایی خودسرانه اسرائیل به سوریه، همواره محل تنش و اصطکاک میان روسیه و اسرائیل بوده است. جدای از ایران، روسیه از جمله کشورهایی است که عمیقا از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند.

ماریا ساراخووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است:"رویه ی انجام حملات هوایی علیه یک دولت حاکم(که در اینجا منظور دولت سوریه است) هر چه سریع تر باید متوقف شود".ساراخووا اعلام کرده که حملات اینچنینی بر تنش ها در منطقه می افزایند و در چهارچوب منافع بلند مدت هیچ کشوری هم قرار ندارند. 

اسرائیل تاکنون درباره این رویکرد دولت روسیه، موضع گیری نکرده است.نتانیاهو روز چهارشنبه(3 بهمن ماه) از ادامه حملات هوایی اسرائیل به سوریه خبر داده بود.   

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه