English

تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه و کاربردهای آن

در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه و کاربردهای آن‌ها آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه و کاربردهای آن

به گزارش خبرگزاری موج، لوله داربستی و لوله گالوانیزه دو نمونه از پرکاربردترین لوله‌های صنعتی در بازار فولاد هستند. تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه امکان استفاده از این لوله‌ها به جای یکدیگر را غیر ممکن کرده است و این لوله‌ها علاوه بر وجود تشابهات، دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که سبب کاربردهای متفاوت این دو لوله شده است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه و کاربردهای آن‌ها آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

اگر قصد خرید لوله گالوانیزه یا لوله داربستی دارید ، به سایت مهد فولاد؛ قیمت روز آهن آلات و مقاطع فولادی مراجعه نمایید.

لوله داربستی چیست؟

بهتر است پیش از هر صحبتی راجع به قیمت لوله داربستی و خرید آن، بررسی کنیم که لوله داربستی چیست و برای چه کاربردهای استفاده می‌شود. دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت‌وساز برای پیمانکاران و کارگران سخت است و به راحتی امکان‌پذیر نیست. برای حل این مشکل از سازه‌های فلزی استفاده می‌شود.

این سازه‌های فلزی با استفاده از لوله‌های داربستی ساخته می‌شوند که به افراد و کارگران برای ساختمان‌سازی کمک می‌کنند. از آن‌جایی که ساختمان‌ها در متراژهای مختلفی ساخته می‌شوند، این لوله‌های داربستی نیز در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.

لوله‌های داربستی با نام لوله 5 نیز در بازار شناخته می‌شوند و در ابعاد 3 متری و 6 متری نیز وجود دارند. متریال به کار رفته در این لوله‌ها، فولاد سیاه رنگ است. حالت استاندارد لوله داربست دارای قطر 48 میلی‌متر، طول 6 متر و ضخامت 2.5 میلی‌متر است. لوله داربست استاندارد، پراستفاده‌ترین لوله داربست در ساختمان‌سازی است. برای خرید یا استعلام قیمت لوله داربستی مهد فولاد کلیک کنید.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه همانطور که از نام آن پیداست، نوعی لوله است که به وسیله لایه‌ای از جنس فلز روی پوشانده شده است و فرآیند گالوانیزاسیون بر روی آن انجام شده است. این لوله‌ها با توجه به فرآیند گالوانیزاسیون انجام شده بر روی آن‌ها دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستند و به راحتی دچار آسیب، شکستگی، خوردگی و زنگ‌زدگی نمی‌شوند.

ضخامت این لوله‌ها به طور معمول بین 2 تا 2.5 اینچ است و قطر داخلی بین 1.2 تا 6 اینچ دارند. فرآیند گالوانیزاسیون سبب می‌شود تا این لوله‌ها بتوانند طول عمری نزدیک به 50 سال داشته باشند.

 

لوله1

 


تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه

تا اینجا با لوله داربستی و گالوانیزه آشنا شدیم و دانستیم که این لوله‌ها دارای تفاوت‌ها و ویژگی‌های مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم به بیان آن‌ها بپردازیم. شاید بتوان اولین و مهم‌ترین تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه را در کاربرد آن‌ها دانست.

همانطور که گفته شد، لوله‌های داربستی در ساخت داربست‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد دیگری ندارند. این در حالی است که لوله‌های گالوانیزه با توجه به مقاومت و استحکام بالا در صنایع حساس از جمله انتقال سیالات و گاز‌ها کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای این لوله‌ها می‌توان به انتقال آب، فاضلاب، آبیاری کشاورزی و ... اشاره کرد.

دیگر تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه در پوشش آن‌ها است. در حالی که لوله‌های داربست هیچگونه پوششی بر روی سطح خود ندارد و به طور کامل از فولاد و آهن ساخته شده‌اند؛ لوله‌های گالوانیزه پوششی از جنس فلز روی یا زینک دارند که سبب افزایش استحکام و مقاومت لوله می‌شود.

علاوه بر این، لوله‌های گالوانیزه و داربستی در وزن و ابعاد نیز با یکدیگر متفاوت هستند. دلیل این موضوع آن است که لوله‌های داربستی با توجه به قرارگیری در ارتفاع باید از وزن مناسب و پایینی برخوردار باشند؛ در حالی که لوله‌های گالوانیزه به دلیل قرارگیری بر روی زمین و یا زیر زمین دارای محدودیت در وزن نیستند. همچنین لایه قرار گرفته بر روی لوله گالوانیزه سبب افزایش بیشتر وزن این محصولات می‌شود.

بررسی تفاوت قیمت لوله داربستی و گالوانیزه

با توجه به نکات گفته شده درباره تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه، بدون شک قیمت این لوله‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. تعیین قیمت هر یک از این لوله‌ها به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، سایز، وزن، جنس و طول لوله وابسته است. اما به طور کلی در لوله‌های با مشخصات یکسان، قیمت لوله گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا و روش ساخت پیچیده‌تر بیشتر است.

از جمله دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت هر یک از لوله‌های گالوانیزه یا داربستی می‌توان به مواردی از جمله کیفیت لوله، کارخانه تولیدکننده، قیمت فولاد، میزان عرضه و تقاضا در بازار و ... اشاره کرد.

قیمت لوله داربستی و گالوانیزه در سایت مهدفولاد

اکنون که با تفاوت لوله داربستی و گالوانیزه و کاربردهای آن‌ها آشنا شدید، بهتر است به سراغ مشاهده قیمت روز این لوله‌ها برویم. با توجه به نوسان بالای قیمت هر یک از لوله‌های گالوانیزه و داربستی، اطلاع از قیمت روز این لوله‌ها می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برای خریداران برخوردار باشد. به همین دلیل سایت مهدفولاد به ارائه جدیدترین قیمت لوله داربستی مهد فولاد و گالوانیزه می‌پردازد و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و یا تماس با کارشناسان مربوطه از قیمت دقیق این محصولات فولادی مطلع شوید و سپس به خرید لوله داربستی و گالوانیزه با کیفیت بالا بپردازید.

منبع : https://mahdefoolad.com/blog/

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه