English

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام:

۱۹۷ هزار تن گندم تا کنون از کشاورزان خریداری شده است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۱۹۷ هزار تن گندم خریداری شده گفت: ۱هزارو۳۷۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

۱۹۷ هزار تن گندم تا کنون از کشاورزان خریداری شده است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، اصغر باباحانی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: مدیران باید در راستای انجام مسئولیت‌های محوله به نحو احسنت عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها بازوان دستگاه های اجرایی هستند افزود: قطعا باید نقد رسانه‌ها منصفانه بوده و مطالبه گری کنند و مسئولان نیز باید پاسخگوی این نقدها باشند.

وی خاطرنسان کرد: ماموریت غله خرید، ذخیره سازی، تامین و توزیع کالاهای اساسی و استراژیک در سطح کلان است.

این مسئول ادامه داد: ایلام یک استان تولیدکننده در حوزه گندم است و از لحاظ کیفیت این محصول از استان های سرآمد بوده که دلیل تحقق این مهم زراعت درست، کاشت ک برداشت صحیح و... است.

وی با بیان اینکه کشاورزان در راستای جهش تولید فعالیت می کنند افزود: سال گذشته ۳۲۴ هزار تن خریداری شده و زیرساخت های لازم جهت خرید گندم در سال جاری نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به فراخوان جهت تامین مکان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۷ سیلو با ۴۳۰ هزار تُن ظرفیت توسط بخش خصوصی و ۲۳ مرکز تعاون روستایی در سطح استان‌ با نظارت کارشناسان غله و خدمات بازرگانی متولی خرید و ذخیره گندم کشاورزان هستند و در تمام مراکز سیلو کاربر آزمایشگاه برای نمونه‌برداری از محصول برداشتی استقرار دارد.

باباخانی با بیان اینکه تا کنون ۱۹۷ هزار تن گندم خریداری شده از این میزان ۱۸۰هزار تن در سامانه سیفا ثبت شده است افزود: ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان بوده که ۱هزارو۳۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به همکاری مطلوب بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم نیز جهت جلوگیری از قاچاق محصول انجام شده است.

باباخانی با اشار به اینکه یکی از برنامه های وزارت ترویج کشت قراردادی است و در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده افزود: خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است.

وی اظهار داشت: طبق اعلام رسمی وزارت جهاد کشاورزی، گندم تولیدی استان ایلام در ردیف سومین گندم مرغوب کشور قرار دارد و گندم این استان دارای ۱۲.۵۶ درصد پروتئین و بین ۸۶ تا ۹۶ درصد گلوتن است که بیانگر مرغوبیت و کیفیت این محصول در کشور است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام عنوان داشت: حداکثر رطوبت گندم خریداری شده از کشاورزان باید ۱۲ درصد باشد

وی سرانه مصرف نان در کشور را ۱۱۷ کیلو اعلام کرد و گفت: این سرانه در استان ایلام ۱۴۰ کیلوگرم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه