English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

خدمت بی مزد گندم‌کاران ایلامی/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

تعدادی از کشاورزان شهرستان‌های مختلف استان در تماس با این رسانه ضمن ابراز نارضایتی از عدم پرداخت مطالبات خواستار پیگیری این مسئله توسط مسئولان شدند.

خدمت بی مزد گندم‌کاران ایلامی/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، درحالی‌که کشاورزان اکثر شهرستان‌های استان ایلام محصول گندم برداشتی خود را به اداره  غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تحویل داده‌اند اما متأسفانه این اداره تا کنون اقدام به پرداخت مطالبات گندم‌کاران نکرده که این امر گلایه و نارضایتی کشاورزان را در پی داشته است.

 

لزوم پیگیری مطالبات گندم‌کاران

محمدی یکی از کشاورزان چرداولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان این‌که حدود یک ماه از تحویل گندم کشاورزان چرداول می‌گذرد اما متأسفانه هنوز مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان هزینه‌های مربوط به سم‌پاشی، کمباین و... را تا کنون پرداخت نکرده‌اند و منتظر پرداخت مطالبات هستند تا بدهی‌های خود را تسویه کنند ازاین‌رو از مسئولان مربوطه تقاضا داریم نسبت‌به پیگیری پرداخت مطالبات گندم‌کاران اقدام نمایند.

 

لزوم ترغیب کشاورزان به ادامه فعالیت

صفایی یکی از کشاورزان بدره‌ای نیز به خبرنگار موج ایلام گفت: تنها درآمد کشاورزان مبالغی است که بابت فروش محصولات خود دریافت می‌کنند که متأسفانه امسال این مبالغ پرداخت نشده است.

وی با بیان این‌که مسئولان باید تلاش نمایند کشاورزان به ادامه کار و تولید محصولات کشاورزی ترغیب شوند افزود: عدم پرداخت مطالبات قطعاً سبب کم‌رغبتی آن‌ها به ادامه فعالیت می‌شود و این امر در سال‌های آتی می‌تواند کاهش محصولات کشاورزی استان را در پی داشته باشد.

 

پرداخت مطالبات پس از تامین اعتبار

سعید شریفی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با اشاره به عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران شهرستان‌های آبدانان، دهلران، چرداول و... گفت: قطعاً درصورت تامین اعتبار این هزینه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران تنها مختص به استان ایلام نیست افزود: تا کنون ۲۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

شریفی در پایان با بیان اینکه ۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت شده افزود: ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد از مطالبات باقی مانده که پس تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

بر اساس گفته کشاورزان عدم پرداخت هزینه‌های مرتبط با کاشت، برداشت و حمل محصول فشارهای روحی و اقتصادی بسیاری را به کشاورزان وارد می‌کند، ازاین‌رو می‌طلبد مسئولان برای رفع این مشکلات و پرداخت هرچه سریعتر مطالبات چاره‌ای بیاندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه