English

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام خبر داد؛

اجرای طرح آباد به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام از اجرایی شدن طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان) خبر داد و گفت: در این طرح دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش کرده با درنظرگرفتن نیازهای بازار کار و رشته ‏های تحصیلی دانشجویان و دانش‏ آموختگان، پودمان ‏های آموزشی تکمیلی تخصصی اشتغال محور متناسب با نیاز آن‏ها را اجرا کند.

اجرای طرح آباد به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، منصور احمدی رییس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: متاسفانه این ارتباط قوی هنوز بین این دو در استان برقرار نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی مهارتی است که هدف آن تربیت تکنسین برای مراکز خدماتی، صنعتی کشاورزی و حوزه فرهنگ و هنر است افزود: در راستای سیاست‌های جدید وزارت خانه و دانشگاه علمی کاربردی دال بر ماموریت گرایی دانشگاه ها که رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارد این دانشگاه اجرای طرح اباد را در دستور کار قرار داده که بر اساس آن آموزش‌هایی برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان و آموزش‌های کوتاه مدت برای مشاغل مختلف به منظور افزایش بهره وری در جامعه در نظر گرفته است.

احمدی با اشاره به بیکاری ۶۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: اشتغال فارغ التحصیلان بصورت ویژه مورد توجه رییس جمهور بوده و ضروری است جهت انطباق این فارغ التحصیلان با بازار کار برخی مهارت‌ها آموزش داده شود.

این مسئول در ادامه به لزوم شناسایی مشاغل اشاره کرد و گفت: قطعا در صورت شناسایی تلاش می شود متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌های لازم ارائه شود و قطعا ارائه چنین آموزش‌هایی زمینه کارآفرینی را فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایلام اضافه کرد: به این منظور تفاهم نامه ای ۴ جانبه بین دانشگاه علمی کاربردی، سازمان صمت، حوزه اقتصادی استاندار و شرکت های صنعتی منعقد شده که نیاز شرکت‌های صنعتی شناسایی و زیرساخت‌ها جهت ارائه آموزش‌های لازم فراهم شود، همچنین از شهرک‌ها و صنایع جهت آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار بهره برد.

وی به آموزش برخی رشته های موردنیاز شرکت‌های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: صنایع استان می توانند رشته های مورد نیاز را اعلام تا جهت فراهم شدن زیرساخت‌های آموزش این رشته ها و تامین نیروی کار اقدامات لازم انجام شود.

احمدی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت توسعه اشتغال به دنبال احیا و ایفای وظیفه ذاتی خود برای تسهیل در دستیابی به اشتغال اثربخش برای جوانان است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: ارائه آموزش به بیش از ۴ هزار دانشجو در این دانشگاه انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه