English

احیای بیش از ۶ هزار واحد نیمه فعال در دولت سیزدهم

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی،با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۶ هزار واحد راکد و نیمه فعال در سطح کشور احیا شده است،گفت:از این تعداد ۱۰۰ واحد در استان ایلام بوده است.

احیای بیش از ۶ هزار واحد نیمه فعال در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمود کریمی بیراوند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ایلام با بیان اینکه استان ایلام در دولت سیزدهم تحول و پیشرفت خوبی در بازار کارداشته است،اظهار داشت: کاهش نرخ بیکاری طبق آمارهای رسمی مرکز آمار،افزایش تعداد بیمه شده های تامین اجتماعی و کاهش تعدیل کارگران طبق آمار رصد اشتغال نشان دهنده ی این پیشرفت است.

 معاون وزیر کار در ادامه با بیان اینکه مجموعه این اقدامات صورت گرفته در استان خوب بوده اما کافی نیست،افزود: برای استان‌های کم برخوردار چون استان ایلام که در دولت های گذشته دچار پس رفت در این زمینه شده اند با گذر زمان این مشکلات حل خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر همین مسیر اشتغالزایی در استان ایلام ادامه داشته باشد تا پایان دولت سیزدهم و با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه به دست می آید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره ی احیای واحدی های راکد و نیمه فعال،گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه های دولت سیزدهم در حوزه‌ی توسعه و تعمیق بازار کار،احیای واحد‌های نیمه کاره است که در سفرهای استانی ریاست جمهوری یکی ازبحث اصلی در شورای اداری می باشد.

وی با بیان اینکه در این دولت منابعی و تسهیلاتی جهت احیای واحدی های نیمه فعال تخصیص داده شده است،افزود: در دهه گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی انباشتی از طرح های فعال و نیمه فعال در سطح کشور وجود دارد.

کریمی افزود: بیش از ۶ هزار واحد فعال و نیمه فعال  در سطح کشور احیا شده و در استان ایلام بیش از ۱۰۰ واحد در این دوسال دولت سیزدهم فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه غیر از منابع تبصره ۱۸ که برای کمک به واحد ها و بنگاه های اقتصادی است، منابع اختصاصی برای احیای واحد های نیمه فعال وجود دارد،افزود: این روند تا پایان دولت برای احیای واحد ها در شهرک صنعتی و خارج از ادامه پیدا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه