English

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

بی‌نیازی کالاهای صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشورهای مقصد

سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و رئیس هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران اعلام کرد با توجه به اینکه الزامات هم‌ترازی بین‌المللی توسط سازمان ملی استاندارد صورت گرفته و ایران به عضویت اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه درآمده، امکان صدور گواهینامه قابل پذیرش در سایر کشورها برای کالاهای صادراتی فراهم شده و 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

 بی‌نیازی کالاهای صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشورهای مقصد
به گزارش خبرگزاری موج

، سازمان ملی استاندارد ایران موفق به برآورده کردن الزامات هم‌ترازی بین‌المللی و عضویت در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه (APAC) شد. رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران ضمن اعلام این خبر و تبریک به دست‌اندرکاران آن، این اقدام را تسهیل‌کننده تجارت خارجی و صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورها دانست.

 تاجیک افزود: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشورها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالاهای صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

تاجیک که ریاست هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران را برعهده دارد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی، 20 میلیارد دلار از کالاهای صادراتی کشور را تحت‌تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالاها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً 50 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه