English

کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت در روز چهارشنبه

قیمت نفت در جلسه بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا افزایش یافت؛ در حالی‌که بازار نفت به تحولات مربوط به رژیم صهیونیستی و حماس توجه دارد.

کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت در روز چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه در آستانه جلسه‌های بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال‌رزرو آمریکا افزایش یافت. در همین حال، بازار نفت به طور نزدیک تحولات جدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس را دنبال می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با کاهش ۴ سنت معادل ۰.۰۵ درصد به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با افزایش ۱۱ سنت معادل ۰.۱۴ درصد به ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

قیمت معاملات آینده نفت خام برنت برای ماه ژانویه با افزایش ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد به ۸۵ دلار و ۳۸ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی تاثیر افزایش تولید نفت آمریکا را تعدیل کرده است.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافته، اما ذخایر سوخت آن حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم می‌تواند رشد اقتصاد را کاهش دهد و تقاضای نفت را کاهش دهد، اما کاهش نرخ بهره هزینه‌کرد مردم را افزایش می‌دهد و مصرف نفت را بالا می‌برد.

انتظار می‌رود فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس امروز بدون تغییر نگه دارد. در اروپا، تورم در ماه اکتبر در منطقه یورو به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و تا ۲.۹ درصد نسبت به ۴.۳ درصد ماه سپتامبر کاهش یافته است.

بنابراین انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش ندهد. جلسه بانک مرکزی انگلیس هم در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

در همین حال، تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت خام برنت تا ماه ژوئن به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید، زیرا ذخایر نفتی در حال کاهش است.

در منطقه خاورمیانه، رژیم صهیونیستی یک کمپ پناهندگان را مورد حمله هوایی قرار داده و حداقل ۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه