English

رئیس سازمان برنامه بودجه:

بالغ بر ۹۵ درصد برنامه‌های کنترل تورمی سال ۱۴۰۱ با عملکرد تطبیق داشت

میرکاظمی گفت: مجلس قول داده است که سقف بودجه را افزایش ندهد، در بودجه سال جاری سقف تغییر نکرد و امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم بالغ بر ۹۵ درصد برنامه با عملکرد تطبیق داشت.

بالغ بر ۹۵ درصد برنامه‌های کنترل تورمی سال ۱۴۰۱ با عملکرد تطبیق داشت

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: پس از تصویب کلیات بودجه ارجاع می‌شود به کمیسیون بودجه تا مورد بررسی قرار گرفته و در وهله اول درآمدها بررسی شده و سپس به هزینه‌ها پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در سه نوبت جلسه دارد و برسی درآمدها را آغاز کرده است که اکنون به تبصره ۶ رسیده است و امشب تا دقایقی دیگر کمیسیون تلفیق مجدداً شروع به کار می‌کند و باید دید چقدر پیشروی داریم و زمانبندی شود و در صحن مجلس مجدداً از درآمدها شروع می‌شود و مجدداً هزینه‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور اضافه کرد: اکنون مشغول تبصره ۶ هستیم که ببینیم به کجا می‌رسد.

میر کاظمی خاطر نشان کرد: در تبصره‌هایی که بررسی کردیم در رابطه با رابطه دولت با نفت بوده در تبصره بعدی بحث تسهیلات داخلی و خارجی وجود دارد مشارکت مردم و بحث مالیات نیز وجود دارد که بخش‌های مختلف درآمدی برسی شده است.

وی اضافه کرد: بحث‌های خوبی تاکنون مطرح شده است و ما کم‌ترین تغییرات را داشته‌ایم و تغییرات به ندرت انجام می‌شود زیرا به اندازه کافی سازمان برنامه و بودجه بر روی آن کار می‌کند و در دولت بررسی‌های مختلف صورت می‌گیرد و زمانی که به مجلس می‌آید از ابعاد مختلف برسی شده است و نیاز به تغییرات چندانی نیست و در شش تبصره بررسی شده تغییرات چندانی وجود نداشته است.

میرکاظمی در پایان گفت: مجلس قول داده‌اند که سقف را افزایش ندهند و این مساله بسیار کمک کننده است زیرا سال ۱۴۰۱ که این اتفاق افتاد و سقف تغییر نکرد امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم بالغ بر ۹۵ درصد برنامه با عملکرد تطبیق دارد. در صورت افزایش سقف منابعی دیده می‌شود که واقعی نیست و اتفاق نمی‌افتد در مصارفی دیده می‌شود که دولت متعهد می‌شود مصارف را تأمین کند. و این بودجه تبدیل به استقراض می‌شود که تعدیل بانک‌ها برداشت دولت از بانک مرکزی، صندوق توسعه و.... است که منجر به تورم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه