English

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج:

حضور ایران در خدمات فنی و مهندسی نیروگاهی عراق و سوریه پایدار است

مسعود مرادی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت نیروگاه در ایران به 100 درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر ایران بیشتر در بخش نیروگاهای عراق و سوریه حضور دارد.

حضور ایران در خدمات فنی و مهندسی نیروگاهی عراق و سوریه پایدار است

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، ضمن اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت نیروگاه در ایران به 100 درصد رسیده است، گفت: در سال های اخیر نیروگاه های جدید با دانش بومی ایران ساخته می شود، اما در بخش تامین قطعات نیروگاها توان ایران هنوز به تامین 100 درصد نرسیده و حدود 5 درصد از تجهیزات نیروگاهی با فناوری های خاص واردات می شوند و در تمام دنیا این اتفاق می افتد.

مسعود مرادی با بیان اینکه در نیروگاه های کلاس اف که دارای به روز ترین تجهیزات است هم اکنون در ایران ساخته می شود، افزود: در شرایط کنونی نیروگاه های قدیمی هم با قطعات ساخت داخل به روز می شوند، به عبارت دیگر قدیمی ترین نیروگاه بخار که توسط جی یی آمریکا ساخته شده بود قطعات آن امروز با تولیدات داخل کشور به روز رسانی می شود.

او با تاکید بر اینکه محدودیتی از نظر فناوری برای تجهیزات نیروگاهی نداریم، اظهار کرد: در شرایط کنونی بازار نیروگاه کشورهایی مانند عراق در اختیار شرکت های ایرانی است و به طور قطع فناوری ما مورد تایید آنها بوده که هم اکنون در آن کشور حضور داریم و از انجایی که در بخش نیروگاه ها حساسیت بالایی وجود دارد کشورها روی استاندارد قطعات و ... نظارت زیادی دارند، به همین دلیل بدون دلیل نیروگاه های خود را در اختیار شرکت های ایرانی قرار نمی دهند.

 مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با بیان اینکه در بازار خارجی، شرکت هایی که خدمات ارزانتری ارائه بدهند و همکاری دیپلماتیک با آنها وجود داشته باشد در بخش خدمات فنی و مهندسی رقبا ورود کرده اند اظهار کرد: در حال حاضر ایران بیشتر در بخش نیروگاهای عراق و سوریه حضور دارد و در این کشورها ممکن است شرکت هایی از سایر کشورها هم حضور داشته باشند اما ایران سهم خود را در بخش ساخت و تعمیرات نیروگاه های عراق و سوریه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه