English

تمدید مهلت صدور وثبت چک تضمینی در سامانه صیاد

با اعلام بانک مرکزی ،مهلت زمانی صدور و ثبت چک تضمین شده در سامانه صیاد تمدیدشد.

تمدید مهلت صدور وثبت چک تضمینی در سامانه صیاد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، براساس اعلام اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی اخذ شناسه یکتا در زمان صدورچک تضمین شده و واگذاری چک های تضمینی تا سی ام فروردین 1401 تمدید شد.

بر اساس این اطلاعیه ،شعب بانک ها مکلفند از روز سه شنبه 30 فروردین 1401 بر اساس شیوه نامه ابلاغی عملیات ثبت صدور چک تضمین شده در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی پورتال سامانه صیاد( پیچک) انجام دهند و از تاریخ مذکور، صدور چک تضمین شده برای مشتریان بدون اخذ شناسه استعلام ممنوع است.

صدور چک های تضمین شده توسط بانک ها صرفاً از طریق سامانه صدوریکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) میسر خواهد بود و بانک ها می توانند نسبت به درخواست دسته چک تضمین شده از طریق فراخوانی سرویس ثبت درخواست دسته چک مطابق با مستند فنی و مفهومی سامانه صیاد اقدام کنند.

همچنین واگذاری چک های تضمینی از تاریخ مذکور با استفاده از شناسه منحصر به فرد در سامانه چکاوک مجاز است و امکان استفاده از شناسه صیادی ثابت میسر نخواهد بود.

لذا از تاریخ یاد شده تسویه چک‌های تضمین‌شده‌ای که براساس این بخشنامه صادر نشده باشند، به‌صورت بین‌بانکی و از طریق سامانه چکاوک میسر نبوده و باید به‌صورت درون بانکی پذیرش و پردازش شود.

گفتنی است ، مهلت زمانی فوق قابل تمدید نمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی