English

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرگزاری موج؛

هوشمندسازی ۸ درصد سودآوری فولاد مبارکه را بالا می برد

مهدی تقوی گفت: برآورد ما این است که در سال 1404 فولاد مبارکه اصفهان هوشمند بین 6 تا 8 درصد به سودآوریش افزوده می شود.

هوشمندسازی 8 درصد سودآوری فولاد مبارکه را بالا می برد

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه زندگی صنعتی در دنیای آینده متعلق به کروه های پیشرو در صنعت دیجیتال است، گفت: در یک فرایند مطالعاتی که در شرکت فولاد مبارکه انجام داده ایم پیش نیازهای هوشمندسازی در صنعت فولاد را تعیین کرده ایم که بر مبنای آن یکسری پروژه ها و فعالیت ها تعریف شده است.

مهدی تقوی با بیان اینکه مرکز تحول دیجیتال یکی از برنامه های شرکت فولاد مبارکه برای دیجیتالی کردن صنعت فولاد بود، افزود: با هماهنگی معاونت طرح و برنامه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت فولاد مبارکه به عنوان هاب دیجیتای شدن صنعت فولاد فعالیت خود را آغاز کرد و در گام نخست مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد در دانشگاه تهران کلنگ زنی شد و در بهمن 99 افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه به شرکت ایریسا به عنوان زیر مجموعه فولاد مبارکه ماموریت داده شده که تحول دیجیتال در صنعت فولاد را مدیریت کند، اظهار کرد: کمیته ای تحول دیجیتال در دو شرکت ایریسا و فولاد مبارکه شکل گرفت و ره نگاشتی برای حرکت به سمت هوشمندسازی فولاد مبارکه تهیه شده است تا بر مبنای آن در سال 1404 فولاد مبارکه هوشمند با بستر انقلاب صنعتی 4 داشته باشیم.

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا در سال 1404 عضو کلوپ فانوس دریایی جهان شویم، گفت: در حال حاضر مککنزی 11 شاخص را برای پیوستن به این باشگاه تعریف کرده است و ما در مسیر پیوستن به این باشگاه حرکت می کنیم.

او با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سطح هوشمندسازی را صفر تایین کرده ایم، گفت: سال جاری پلتفر تحول دیجیتال صنعت فولاد را راه اندازی خواهیم کرد و سال 1400 به سطح یک هوشمند سازی می رسیم.

تقوی با تاکید بر اینکه 4 محور برای تحقق دیجیتالی کردن صنعت فولاد وجود دارد، اظهار کرد: در این مسیر تاکنون 80 پروژه تعریف شده است. به طور دقیق می توان گفت المان های زیادی برای تحقق هوشمندسازی وجود دارد و امروز حجم دیتا، فرایندها و لجستیک های شرکت فولاد مبارکه بسیار بزرگ است، از این رو نمی توان گفت نقطعه پایان هوشمندسازی کجاست  و هموار فرایندها تغییر می کند.

معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه طبق برنامه های هوشمندسازی که توسط شرکت های دیگر در دنیا اجرا شده است تحقق آن دستاوردهای اقتصادی خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: برآورد ما این است که وقتی فولاد مبارکه اصفهان هوشمند شود بین 6 تا 8 درصد به سودآوری شرکت افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه ایران بزرگترین فولادساز ایران و خاورمیانه است که بخشی از محصولات آن در داخل کشور در بخش های مختلف صنعتی همچون خودرو، لوازم خانگی و ... بکار گرفته می شود و بخش دیگری از آن صادرات می شود و از آنجایی که این شرکت در حال پوست اندازی و حرکت به سمت تولید محصولات و تجهیزات خاص است به سمت ارتقای فناوری های نو حرکت کرده تا در آینده نه تنها بتواند صددرصد تکنولوژی را برای صنعت فولاد ایران بومی کند بتواند به اجرای پروژه های بین المللی نیز ورود کند و به نوعی به یکی از سازنده های تجهیزات مرتبط با مجتمع های فولادی تبدیل شود، بنابراین در شرایط کنونی به دنبال ایجاد هم افزایی از طریق مشارکت با شرکت های استارت آپی است تا در آینده صنعت فولاد دیجیتالی را در کشور محقق کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه