English

موج گزارش می دهد؛

خدمات ارزش افزوده دیواری کوتاه برای حاشا

شرکت سرویس ارزش افزوده کارینا در جوابیه ای درباره خالی شدن جیب مردم با فعالیت پیامکی، ضمن رد این موضوع بر مفید بودن محتوا پیامک هایش تاکید داشته، در حالی که این شرکت در سرویس هایی با نام بازی تل و موبازی همان روش قرعه کشی و گرفتن هزینه روزانه 500 تومانی را دنبال می کند.

خدمات ارزش افزوده دیواری کوتاه برای حاشا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اقدامی برای تعطیلی سرویس های ارزش افزوده که جیب مردم را خالی می کنند خبر داده بود، در این راستا خبرگزاری موج نیز گزارشی درباره درآمدهای نجومی اپراتوری همچون ایرانسل گزارش منتشر کرده بود که در متن گزارش به برخی شرکت های تخصصی این حوزه نیز اشاره کرده بود که از شیوه های تبلیغاتی برای خارج کردن پول بیشتر از حساب های مردم اقدام می کنند.

شرکت کارینا از جمله این شرکت ها بود که در حوزه های مختلف ارزش افزوده فعالیت می کند، این شرکت پس از انتشار گزارش خبرگزاری علیه فعالیت مخرب برخی شرکت های ارزش افزوده با مثبت جلوه دادن فعالیت های خود تمام مسائل مربوط به ارزش افزوده را درباره کارینا رد کرده بود و مدعی شده بود که این شرکت سرویس‌های کاربردی و محتوایی متنوعی از جمله اولین زیرساخت تحت وب فروش شارژ بدون رمز (اتوشارژ) در ایران، تولید و ارائه مرکز بازی (Game Center)، راه اندازی سرویس آنلاین پخش موسیقی با حفظ حقوق قانونی صاحبان اثر و با نام تجاری ریتمو، بستر پرداخت موبایلی، بستر انتشار خبر فوری چند رسانه ای و پیامکی برای رسانه ها تامین محتوای آهنگ پیشواز با حفظ حقوق صاحبان اثر، آوای انتظار و راینواز و موتور جستجوی پیامکی آهنگ پیشواز را به کاربران تلفن همراه کشور عرضه می کند.

کارینا

 

در جوابیه شرکت کارینا آمده است:«برخلاف آنچه در گزارش فوق‌ الذکر عنوان شده، به طور مستقل و با دریافت مجوزهای قانونی با هر سه اپراتور تلفن همراه کشور بدون دریافت حمایت ...» حال آنکه در گزارش مورد نظر شرکت کارینا هیچگونه صحبتی از مستقل یا وابسته بودن، مجوز داشتن یا نداشتن، نوع فعالیت این شرکت و .... اشاره ای نشده و در تنظیم جوابیه باید دقت عمل بیشتری انجام می شد. زیرا در گزارش مذکور خبرگزاری موج تنها شرکت هایی که در زمینه خدمات ارزش افزوده با ایرانسل همکاری دارند را معرفی کرده و هیچگونه اظهارنظری در زمینه های اعلامی کارینا انجام نداده است که شاید بررسی این زوایا بتواند کمک بیشتری به مشتریان اپراتور ایرانسل کند.

بیشتر بخوانید:

مرحله جدید هجمه به آذری جهرمی

در گزارش منتشر شده در خبرگزاری موج هیچ بحثی از خوب یا بد بودن شرکتی آورده نشده و اینکه در زمانی خبرگزاری موج با شرکت ارائه دهنده خدماتی همکاری می کرده دلیلی بر تایید یا تکذیب آن شرکت در حال حاضر نمی شود.

این در حالی است که این شرکت دقیقا همان خدمات ارزش افزوده ای را ارائه می دهد که شرکت های دیگر عرضه می کنند، برای نمونه کارینا در زیرمجموعه های خود با عنوان سرویس هایی با نام بازی تل و موبازی، به راه انداخته است که فرد باید شماره موبایل خود را وارد کند و پس از اینکه در سرویس بازی عضو شد روزانه 500 تومان از حساب کاربر کم می کند و در نهایت وعده یک قرعه کشی نیز به مخاطبان می دهد. حال نکته این است که آیا مشکل سرویس ارزش افزوده تنها مربوط به چگونگی محتوای آن بود یا اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نتیجه ضعف محتوا از لغو این سرویس خبر داده بود؟ واقعیت این است که این شرکت ها از روش های مختلفی استفاده می کنند تا فرد را به عضویت سرویس ارزش افزوده در بیاورند، هرچند ممکن است که در ادامه کاربر تشخیص دهد که اشتباه کرده و محتوای مفیدی نیز در اختیار آن قرار نگرفته، هنگام لغو کردن برخی از این سرویس های ارزش افزوده با مشکلاتی روبرو است.

کارینا2

 

mobazi

حال نکته این شرکت با وجود همه خلاء های که در زمینه ارزش افزوده دارد در مطلبی که برای خبرگزاری موج ارسال شده مدعی شده«افزایش رضایت مشترکان و جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق آن‌ها همسو با اهداف وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت حق الناس یکی از مهم‌ترین خط مشی‌های کارینا است و همواره اجرای مصوبات و قوانین ابلاغی از سوی اپراتورها و در صدر آن‌ها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی را در دستور کار قرار دارد.» حال نکته اینجاست آیا این شرکت در خدمات ارزش افزوده نظر مخاطبان را لحاظ کرده است که مدعی کسب رضایت از کاربران است؟ چرا این شرکت درباره محتوایی که در بسته های خود ارائه می کند به روشنی در سایت خود اطلاع رسانی نکرده است؟ 

خبرگزاری موج آمادگی این را دارد که اگر شرکت کارینا در راستای رضایت مشترکان و جلوگیری از تضییع حقوق آنها اقداماتی انجام داده است به صورت کامل این اطلاعات را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه