English

امام جمعه اصفهان:

فاصله گرفتن از تحقیق و پژوهش، مایه اشتباهات وانحرافات است

امام جمعه اصفهان بیان کرد: هر گاه از مسیر تحقیق فاصله گرفتیم باید بدانیم در مسیر اشتباه قرار داریم و کار بشر تحقیق است و این تحقیق هم در دین و هم دنیا وجود دارد.

فاصله گرفتن از تحقیق و پژوهش، مایه اشتباهات وانحرافات است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با رئیس سازمان ، مدیران و مهندسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، شهید آیت الله رئیسی را انسانی خالص، فعال، بی تکبر، مودب، ولایی و ولایتی عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله رئیسی در مدت خدمت خود به گونه ای عمل کرد که سران و نمایندگان نزدیک به 90 کشور در مراسم رئیس جهور حضور یافتند و یا پیام تسلیت ارسال نمودند و این حاکی از فعالیت و تلاش شبانه روز شهید رئیسی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جاگاه تحقیق و تفکر در زندگی بشر گفت: تفاوت میان انسان و حیوان درمسئله تحقیق است، یعنی انسان تحقیق می کند و در رشته ای بالاتر می رود، اما حیوان این گونه نیست و علت آن این است که حیوان آن فکر و عقل انسان را ندارد.

وی افزود: در تعریف انسان گفته می شود "الانسان حیوان ناطق" ، یعنی ظاهر آن این است که می گوییم انسان حرف می زند، اما در واقع به معنی آن است که انسان، متفکر است.

امام جمعه اصفهان انسان بدوی فارق از فکر و تعقل را همانند حیوان بیان کرد و ادامه داد: در فلسفه در تعریف فکر گفته می شود "الفکر حرکت من المبادی الی المراد"، لذا کار انسان تحقیق است و انسانی که تحقیق نداشته باشد در واقع انسانیت خود را تعطیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: همه گمراهی ها به دلیل جهل است و علت جهل نیز عدم تحقیق و فکر است و در طلبگی نیز روش کار، تحقیق و تفکر است و اگر طلبه در مسائل مورد نیاز مردم فکر و تحقیق نماید می تواند بزرگ شود.

آیت الله طباطبایی نژاد مایه بشر را فکر دانست و عنوان کرد: هر گاه از مسیر تحقیق فاصله گرفتیم باید بدانیم در مسیر اشتباه قرار داریم و کار بشر تحقیق است و این تحقیق هم در دین و هم دنیا وجود دارد.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

در این گزارش آمده است سال زارعی گذشته از نظر تامین آب کشاورزی مطلوب بوده است و اظهار شد پس از چند سال با رهاسازی آب در زمان مناسب آبان ماه و  پیش بینی سال پربارش از ابتدای سال، علی رغم زمستان خشک و احتمال خطر نابودی حدود 40 هزار هکتار کشت انجام شده، بارش های خوب اواخر زمستان و بهار سبب به ثمر رسیدن این کشت شد و اکنون وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

مهندس مرادمند به کشت استراتژیک غلاتی همانند گندم و جو اشاره و بیان داشت در بحث بذر غلات، مرکز تحقیقات در حال فعالیت است و اتفاق خوبی که در سنوات اخیر افتاده دستیابی به ارقام متناسب و مقاوم در برابر شرایط منطقه و تنش های جدید مانند شوری، خشکی و کم آبی بوده است.

هم چنین با توجه به این که در ابتدای انقلاب اسلامی، میزان تولید غلات 25 میلیون تن بوده است، این رقم در سال 1400 به 125 میلیون افزایش یافت و در سال 1420 باید به 175 میلیون تن برسد.

در ادامه مهندسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به افزایش تولید را، افزایش بهره وری در کشاورزی دانستند و یکی از مهم ترین آیتم های آن را تامین اولیه نهاده های بذرعنوان کردند.

 تولید غلات دارای بهره وری و معرفی اقلام جدید برای مناطق دارای مشکل اقلیم و شوری، بخشی از رسالت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

گفتنی است؛سال گذشته استان اصفهان در خصوص تولید بذر غلات به خودکفایی رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه