English

مسئول هماهنگی امور گردشگری میراث فرهنگی فارس خبر داد:

ثبت ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: گواهی‌ نامه ثبت رویدادها به نام روز میمند توسط وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر گردید.

ثبت ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری موج فارس، روح‌الله روانشاد امروز ۴ اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: با درخواست مردم شریف و مسئولان محترم شهر میمند و پیگیری این اداره کل و با هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح ملی واستانی، گواهی‌نامه ثبت رویدادها به نام روزمیمند توسط وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر گردید.

مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این امر مهم می‌تواند در جهت رونق صنعت گردشگری، و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان فیروزآباد و میمند کمک شایانی بکند.

روانشاد افزود: ایجاد و تولید کارخانه و کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید عطرها و ثبت برند آن با توجه به قدمت مقوله گلاب و گلاب‌گیری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های این شهردرکنار ایجاد زیر ساخت‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی و حمل‌ونقل درکنار مزیت هایی مانند آب‌وهوای معتدل و قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی  و وجود بناها و محوطه‌های باستانی ثبت‌شده در مقیاس جهانی و ملی واستانی، شروع تحولی در منطقه و در پی آن اشتغال و اقتصاد پویا و پایدار، برای مردم شهر میمند و شهرستان فیروزآباد خواهد بود.

وی افزود: باوجود پتانسیل‌های موجود و ایجاد برنامه جامع با حضور همه دستگاه‌ها و متولیان، این رویداد مهم رادرجهت توسعه پایدار صنعت گردشگری آنجا رقم بزنند؛ و درنتیجه رشد شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برای مردم شریف و فرهیخته میمند شهرستان فیروزآباد به‌عنوان شهر دست بافته‌های ...گردد. زیرا، ثبت یک روز مشخص به نام میمند، و برنامه‌ریزی در قالب این رویداد، گلاب و گلاب‌گیری میمند، و اهمیت ثبت جهانی محوطه باستانی ساسانی فیروزآباد، و دیگر جاذبه‌ها، میمند را به‌عنوان مقصد هدف گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند.

 روانشاد خاطرنشان کرد: می‌طلبد تا مسئولین تمامی دستگاه‌ها به همراه مردم  شهرستان فیروزآباد و میمند، گردشگری را اولویت اصلی آنجا بدانند. این رویدادها همچون ثبت ۵ فروردین به‌عنوان روز داراب و ادامه این روند برای دیگر شهرستان‌های استان فارس نقطه عطفی در جهت شروع و تحول در حوزه گردشگری می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه