English

استاندار مازندران خبر داد؛

ثبت ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران در تقویم ملی

استاندار مازندران گفت: پس از پیگیری‌های چند ساله، چهاردهم آبان ماه همزمان با تشکیل نخستین حکومت علویان در مازندران، این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مازندران به ثبت رسید.

ثبت 14 آبان به عنوان روز مازندران در تقویم ملی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته مازندران که با حضور مدیران استانی و دستگا‌های مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیگیری‌های چند ساله، چهاردهم آبان ماه همزمان با تشکیل نخستین حکومت علویان در مازندران، این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مازندران به ثبت رسید.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و ترویج هویت بومی مازندرانی، باید از اولویت‌های برنامه‌های گرامیداشت هفته مازندران باشد از تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز مازندران در استانداری خبر داد.

استاندار مازندران همچنین از همه فرمانداران، بخشداران و شهرداران خواست همزمان با گرامیداشت هفته مازندران، برنامه‌های آئینی، تاریخی، فرهنگی مفرح و شادی آفرین برای مردم تدارک ببیند.

گفتنی است؛ جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف استان نیز در این نشست به معرفی برنامه‌های ویژه خود در هفته گرامیداشت مازندران پرداختند که برپایی نمایشگاه‌های مختلف از توانمندی‌های مازندران در حوزه‌های مختلف، برگزاری رویداد‌های فرهنگی، جنگ‌های تفریحی، مسابقات ورزشی بومی و محلی، تجلیل از نام آوران، مشاهیر و فرهیختگان استان از مهمترین این برنامه‌ها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه