English

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

رونمایی از تندیس قوی مهاجر در سرخرود مازندران

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، امام جمعه ، بخشدار و شهردار سرخرود، از تندیس قوی مهاجر در این شهر، رونمایی شد.

رونمایی از تندیس قوی مهاجر در سرخرود مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به همراه حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه سرخرود، رنجکش بخشدار، کبود فیروزجایی شهردار و اعضای شورای شهر سرخرود، از محل مهاجرت قوها در تالاب سرخرود بازدید و با محیط بانان مستقر در منطقه دیدار کردند.

پس از بازدید از تالاب سرخرود، تندیس ساخته شده از قوی مهاجر که توسط شهرداری این شهر ساخته و در محل خیابان منتهی به میدان قو در شهر سرخرود، نصب شده بود، توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، رونمایی شد.

گفتنی است، تاکنون حدود 800 قطعه قوی مهاجر از انواع، فریادکش، گنگ و قوی کوچک، جهت زمستان گذرانی، وارد تالاب سرخرود  شدند که عمده جمعیت قوهای فریادکش در تالاب سرخرود و از باران فرود می آیند.

شایان ذکر است، جمعیت اصلی قوها از اواسط آذر ماه وارد تالاب های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می کنند.

یادآور می شود، با توجه به فرود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، یکدستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان در محل تالاب مستقر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی