English

استاندار کردستان:

آمار ازدواج نسبت به طلاق در هشت ماهه نخست سال‌جاری بسیار نگران کننده است

متاسفانه آمار ازدواج نسبت به طلاق در هشت ماهه نخست سال‌جاری بسیار نگران کننده است، خانواده‌ها تشریفات و چشم‌وهم‌چشمی را کنار بگذارند.

 آمار ازدواج نسبت به طلاق در هشت ماهه نخست سال‌جاری بسیار نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات به عقب افتاده که امیدواریم در این ماه‌های پایانی سال جبران شود، اظهار داشت: ادغام تربیت بدنی با حوزه جوانان به‌عنوان یک ایراد ساختاری به حوزه جوانان وارد است.

وی با بیان اینکه حوزه جوانان در سایه حوزه ورزش در سایه قرار گرفته است، گفت: باید این نقیصه را با تمرکز بیشتر به حوزه جوانان برطرف کنیم.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه برخی از مشکلات ازدواج، زیرپوستی و ناشی از ضعف‌های فرهنگی اجتماعی است، تصریح کرد: اگرچه کسی نبود شغل و درآمد را به‌عنوان یکی از معضل‌های پیس‌روی این حوزه انکار نمی‌کند اما اعتقادات فرهنگی نیز سست شده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا آمار ازدواج افزایش یافت، افزود: این وضعیت بیانگر آن بود که مردم تمایلی به تشریفات و جشن‌های آنچنانی با هزینه‌های بالا ندارند اما تحت تاثیر فشار اقوام و وضعیت اجتماعی قرار می‌گیرند.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه مشکلات اقتصادی، ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد، بیان کرد: اگرچه گرانی و تورم وجود داشته و کسی آن را انکار نمی‌کند اما سوال اینجاست چقدر در راستای کاهش تشریفات مراسمات ازدواج گام برداشته‌ایم، باید تشریفات حذف شود.

وی با ادعای اینکه برخی از مراسمات دانشجویی ازدواج تنها به خاطر گرفتن سکه و هدیه مراسم بوده و بعد از آن خود زوجین مراسمات دیگری نیز برگزار می‌کنند، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از طلاق‌ها مربوط به 5سال نخست زندگی است، در حالی‌که زوجین از ابتدای زندگی طبیعتا تفاوت و اختلاف سلیقه‌هایی داشته و باید با هم بسازند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نظام آموزشی جوانان را با مسائل ازدواج آشنا کند، خاطرنشان کرد: اگرچه شاید مشکلات اقتصادی تاثرگذار باشد اما آمار ازدواج در میان قشر مرفه نیز بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به ترویج ازدواج آسان بپردازند، اذغان کرد: در حوزه پژوهشی نیز نقص و خلاءهایی وجود دارد، چراکه باید نقش و عوامل بومی و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان در جهت ترویج ازدواج و جلوگیری از معضل طلاق باید در در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان با اذعان به اینکه مطالب مطرح شده در این جلسه بیشتر در حدِ طرح مسئله بود، عنوان کرد: آموزش و مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم است و باید بودجه‌ لازم برای این حوزه در نظر گرفته شود.

به گفته وی، بی‌توجهی به ترویج عفاف و حجاب در جامعه باعث افزایش طلاق‌های عاطفی و تنوع‌خواهی در زن و مرد و سست‌شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه مجمع خیرین ازدواج در استان تشکیل شود، یادآور شد: در گذشته آمار طلاق پایین بود اما اکنون قبح شکسته و زوجین به‌محض کوچک‌ترین اختلاف، به طلاق فکر کرده و این یک آسیب است.

وی اعلام کرد: در هشت ماهه نخست سال‌جاری 8هزار ازدواج و سه هزار و 700 طلاق در استان صورت گرفته که این بیانگر آن است 40درصد نسبت به ازدواج طلاق داشته‌ایم، یعنی از هر 2.5 نفر ازدواج، یک نفر طلاق گرفته و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

استاندار کردستان در بخشی پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه پیرسالی به عنوان معضل پیش‌روی کشور بوده و باید همفکری و هم‌اندیشی صورت گیرد، ابراز داشت: ورزش‌وجوانان به‌عنوان دبیر این ستاد ازدواج آسان و برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور قرار دهند و دستگاه‌ها نیز همزمان با طرح مشکل، راهکار ارائه بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه