English

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

ما در حال ورود به بازار اوراسیا هستیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ما به طور گسترده درب‌های اقتصادی جدیدی به روی تجارت باز کردیم و عضو اتحادیه شانگهای شدیم و در حال ورود به بازار اوراسیا هستیم و در حال استانداردسازی تعاملات خود هستیم.

ما در حال ورود به بازار اوراسیا هستیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن رضایی در حاشیه سفر خود به مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پیگیری کردیم، اظهار داشت: تخصیص‌های اعتباری خوبی در بحث کارهای زیربنایی و تسهیلات به مازندران داده شد.

وی با بیان اینکه جلسه مفصلی با بخش خصوصی استان مازندران داشتیم، ادامه داد: با کارآفرینان استان در بحث کشاورزی، خدماتی، گردشگری گفتگو کردیم و مشکلات خود را مطرح کردند از جمله اینکه مسئله تعهد ارزی بود که این کارآفرینان نمی‌توانند درآمدهای ارزی خود را به قیمت واقعی در بازار به فروش برسانند و این اتفاق می‌تواند هم درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهد و هم بازدهی و سود فعالت‌های اقتصادی استان مازندران را بالا ببرد و درآمد مردم افزایش پیدا کند..

معاون اقتصادی رئیس جمهور به کمبود سرمایه در گردش فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید سرمایه در گردش خودشان را نسبت به کارآفرینان افزایش دهند.

وی به بازدید خود از بندر امیرآباد پرداخت و افزود: این بندر جزو بنادر کم‌نظیر کشور است و راه‌آهن تا خود اسکله می‌آید و می‌تواند تبدیل به نخستین بندر حمل یکسره ایران شود برای تحقق این موضوع باید ظرفیتش از حدود چهار میلیون تن به حداقل ده میلیون تن برسد که به مسئولان بندر اعلام کردیم تا طرح توسعه‌ای بندر امیرآباد را به ما بدهند تا در تهران آن را تصویب کنیم.

رضایی با اشاره به بازدید خود از مؤسسه روماک و اینکه می‌توان چشم‌اندازی از آینده کشاورزی ایران را در این مرکز دید، عنوان داشت: نزدیک به سیصد هزار تن گردش میوه‌ای و مرکبات همین مؤسسه است که از سر باغ تا بازارهای بین‌المللی را مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه از شرکت خاویاری ایران نیز بازدید داشته است، تصریح کرد: دارای مشکل ترمینال شدن این ماهی ارزشمند و خاویار آن به بازارهای بین‌المللی است که باید یک پایانه صادراتی در این مرکز راه‌اندازی شود که البته بخشی از آن در حال انجام است و برای تکمیل آن نیاز به سرمایه‌گذاری حداقل500 میلیارد تومانی دارند و این موارد می‌تواند جهش اقتصادی در مازندران را افزایش دهد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جلسه با استاندار مازندران بر مسئله اشتغال و صنعتی شدن کشاورزی استان تأکید شده است، گفت: زنجیره‌های ارزش باید در اقتصاد مازندران به ویژه در صنایع مربوط به شیلات و مرکبات شکل بگیرد.

وی به وجود پانصد هزار تن برنج مازاد در انبارهای مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد دادیم مسئولان استانی یا راه‌حلی برای خرید این برنج مازاد پیدا کنند یا بازار کشور را برای فروش آن آماده کنند و همچنین مرکباتی که روی درختان مانده نیز باید با راهکارهای لازم در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد تا ضایعات مرکبات کمتر شود.

رضایی درباره نیازمندی واحدهای تولیدی در بحث سرمایه در گردش عنوان داشت: در این زمینه باید از طریق بانک مرکزی با بانک‌ها صحبت شود که بخش کشاورزی اولویت بیشتری پیدا کند تا بخشی از این منابع به سمت کشاورزی هدایت شوند.

وی با بیان اینکه هدایت نقدینگی در اقتصاد فوق‌العاده مهم است، اذعان داشت: بسیاری از این نقدینگی الان در بازارهای رانتی مانند طلا، دلار و... وارد می‌شود و این نقدینگی در بخش تولید و سرمایه‌گذاری مانند استان مازندران وارد نمی‌شود که باید بخشی از نقدینگی در این مسیر هم هدایت شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان داشت: ما به طور گسترده درب‌های اقتصادی جدیدی به روی تجارت باز کردیم و عضو اتحادیه شانگهای شدیم و در حال ورود به بازار اوراسیا هستیم و در حال استانداردسازی تعاملات خود هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه