English

زهرا نهبندانی:

پیشگیری از بیماری آبله میمونی با استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: باتوجه به اینکه بیماری از طریق قطرات الوده فرد مبتلا به راحتی منتقل می‌شود استفاده از ماسک در مکان‌های پر جمعیت و رعایت فاصله فیزیکی اهمیت بالایی دارد.

پیشگیری از بیماری آبله میمونی با استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا نهبندانی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع رسانی کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری آبله میمونی مردم باید نسبت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

نهبندانی در ادامه این خبر اعلام کرد: در برخی از کشور‌ها شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به آبله میمون هستیم و برای جلوگیری از شیوع بیماری با توجه به اینکه راه انتقال بیماری از طریق تماس نزدیک با فرد بیمارو ترشحات مخاطی بیمار، اشیاء یا سطوح آلوده است باید به گند زدایی سطوح و اشیاء مشترک در اماکن عمومی و مراکز عمومی توجه ویژه شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: باتوجه به اینکه بیماری از طریق قطرات الوده فرد مبتلا به راحتی منتقل می‌شود استفاده از ماسک در مکان‌های پر جمعیت و رعایت فاصله فیزیکی اهمیت بالایی دارد.

نهبندانی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید در همه مراسم ملی و مذهبی استفاده از ماسک و انجام گندزدایی سطوح و اشیا مشترک مورد تاکید قرار گیرد و اصلاح سیستم تهویه، رعایت فاصله فیزیکی و بهداشت دست در اماکن باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه ابتلا به این بیماری بین مردم کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه