English

حجت الاسلام دانشمند مطرح کرد؛

ضرورت توجه به تبلیغ در حوزه بانوان/ سازماندهی لازمه فعالیت‌های تبلیغی است

حجت الاسلام دانشمند با تأکید بر اهمیت سازماندهی در عرصه تبلیغ، گفت: امروز دشمن به کانون خانواده حمله کرده است و مادر محوریت کانون خانواده است.

ضرورت توجه به تبلیغ در حوزه بانوان/ سازماندهی لازمه فعالیت‌های تبلیغی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، در همایش شیوه تبیین معارف سیاسی در منبر که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه استقلال حوزه علمیه تحت هر شرایطی باید حفظ شود و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند، گفت: مردم باید پشتوانه اصلی حوزه و روحانیت باشند، حوزه علمیه باید مدافع حقوق ملت و زبان گویای مردم باشد و لازمه این امر استقلال است.

 وی در ادامه افزود: بعضی به دنبال ایجاد تفرقه در میان روحانیت هستند و می‌خواهند مکارانه روحانیت را از عرصه سیاست اصیل دینی جدا کنند، ما معتقد هستیم سیاست به معنای مدیریت صحیح در چارچوب شرع مقدس است، سیاست کمک دین ما است و در این مسیر نباید مبتلا به افراط و تفریط بشویم، اما کسانی که دنبال ایجاد تفرقه هستند می‌گویند آخوند حکومتی و آخوند مردمی داریم و این حرف مسمومی است چرا که حوزه و روحانیت در هر شرایطی از دولت استقلال دارد.

آزادی نباید منجر به اسارت در بند نفس بشود

حجت الاسلام مهدی دانشمند با بیان اینکه آزادی که امام خمینی فرمودند آزادی در چارچوب شرع مقدس و قانون باید باشد، خاطرنشان کرد: نه آزادی به معنای اینکه هرکسی هرکاری می‌خواهد انجام بدهد، آزادی نباید منجر به اسارت انسان در بند نفس و ترویج و گسترش فرهنگ‌های منحرف و برهنگی باشد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد مسیر مکتب روح الله است، اظهار کرد: مکتب روح الله در ادامه مسیر مکتب امام صادق(ع) است. ما از مکتب حاج قاسم که بهترین شاگرد مکتب مقاومت بودند سه درس مهم فراگرفته‌ایم، یکی از این درس ها بصیرت داشتن است، ایثار و از خودگذشتگی و گذشتن ازهرآنچه که دارد بدون غرور و منت برخاسته از وظیفه شناسی و شهادت طلبی درسهایی است که از مکتب حاج قاسم فراگرفته ایم.

وی بسیج را از ابداعات بسیار مهم امام خمینی دانست و تصریح کرد: فکر می کنم هر حرف بسیج بخشی از یک واژه ای است، حرف باء در بسیج به معنای بیداری است، بهترین وسیله و ابزار برای رسیدن به بیداری توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است چرا که ایشان توطئه‌های دشمنان را مشخص می‌کنند و ما را نسبت به وظایف فعلی بیدار می‌کنند.

حجت الاسلام دانشمند با تأکید بر اهمیت بیداری برای مقابله با دشمنان، ادامه داد: ما هرقدر هم در علوم مختلف توانمند باشیم اگر وظیفه خود را ندانیم موفق نخواهیم بود، کسی نمی تواند بگوید امکان شناخت وظایف وجود ندارد، هرکسی با توجه داشتن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بصیرت و بیداری و آگاهی نسبت به وظایف خود خواهد رسید.

اهمیت سازماندهی در عرصه تبلیغ

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حرف سین در بسیج به معنای سازماندهی شدن است، اگر سازماندهی صورت نگیرد و کارها مبتنی بر نظم و سازماندهی نباشد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد، سازماندهی شدن بسیار مهم است و اگر کسی کار تبلیغ را سازماندهی کند می‌تواند اثرگذاری بسیاری به روی مخاطب داشته باشد.

وی بر اهمیت سازماندهی فکری در فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیون تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب یک خطیب کامل هستند، ایشان حتی اگر رهبر هم نبودند بازهم می‌گفتم ایشان سرآمد خطبای زمان هستند و این یک بحث فنی است، دقیق‌ترین و صحیح‌ترین واژه‌ها را به کار می‌برند و هم ادیب هستند و هم خطیب هستند، خطیب کسی است که صدها سخنرانی عمیق و دقیق و صحیح و تازه می‌کند و هیچکدام سخنرانی ایشان مانند دیگری نیست و تمام مباحثی که مطرح می‌کنند مکمل یکدیگر و در ادامه یکدیگر هستند و دقت بالا و خوش بسیار سرشاری در این زمینه دارند.

حجت الاسلام دانشمند با تبیین برخی لازمه‌ها و بایستگی‌های تبلیغ و سخنرانی مؤثر، تصریح کرد: کسی که می خواهد در زمینه تربیت مردم ورود کنه پیش از دیگران باید خودش تأدیب شده باشد و مؤدب به آداب باشد، کسی که خود را تأدیب کرده و معلم خود بوده به احترام و تعظیم سزاوارتر از کسی است که دیگران را تأدیب می‌کند ولی خودش اهل عمل نیست.

توطئه دشمنان علیه کانون خانواده با محوریت بانوان

استاد حوزه علمیه اهل عمل بودن را از ضروریات اثرگذاری در عرصه تبلیغ عنوان کرد و افزود: ما طلاب و روحانیون باید بسیار مراقب اعمال و رفتار خود باشیم چرا که جامعه ما را به نام دین و اسلام و امام زمان(عج) می‌شناسد. شبهات دینی در میان بانوان بیشتر از آقایان است چرا که شیطنت و توطئه‌های دشمنان در حوزه زنان بسیار بیشتر از مردان است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دشمن به کانون خانواده حمله کرده است و مادر محوریت کانون خانواده است، یک ملت وقتی قرار باشد سقوط بکند از عفت و حیا و شرف خود سقوط خواهد کرد و به همین دلیل است که دشمنان در حوزه بانوان سرمایه گذاری ویژه کرده‌اند و در این زمینه به ویژه خواهران حوزه علمیه باید فعالیت جدی در راستای خنثی کردن توطئه های دشمنان داشته باشند.

حجت الاسلام دانشمند افزایش آمار طلاق را نشانه ضعف و نقص فعالیت‌ مراکز دینی و فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: برای نمره دادن به یک ملت ابتدا آسیب شناسی در حوزه بانوان انجام می‌شود و سنگر بانوان مبلغه از سنگر آقایان پرخطرتر است. امروز دختران در فضای مجازی بیشتر از پسرها حضور دارند و برهمین مبنا بیشتر در معرض آسیب هستند و دشمن برای دختران ما برنامه ریزی کرده است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه عرصه تبلیغ به همه مبلغین نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هرکسی باید نقش و وظیفه خود را در عرصه تبلیغ ایفا کند و همه مبلغین در کنار هم مشغول ایفای بخشی از نقش مهم حوزه علمیه در عرصه تبلیغ دین و ترویج معارف اهل بیت(ع) هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه