English

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران خبر داد:

ورود قوهای مهاجر به تالاب های مازندران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد.

ورود قوهای مهاجر به تالاب های مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، کورس ربیعی با اعلام این خبر اظهار داشت: همه ساله با افزایش سرما در شمال خزر و بخش هایی از سیبری، قوهای مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت اندک مهاجرت به عرض های پایین جغرافیایی آغاز می کنند.

وی ادامه داد: ورود پرندگان مهاجر به تالاب های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قوها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قوهای فریادکش که در تالاب سرخرود و ازباران فرود می آیند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: جمعیت اصلی قوها از اواسط آذر ماه وارد تالاب های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می کنند.

وی با اشاره به اینکه با افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا سبب می شود قوها برای تغذیه به آببندان های دیگر پرواز کرده و در معرض شکار قرار بگیرند، افزود: اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد تلاش کرده تا با توزیع گندم در آب بندان ها مانع پراکنده شدن شود و امنیت آن ها را تأمین کنند.

ربیعی بیان داشت: با ورود قوهای مهاجر به تالاب سرخرود جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به حیات وحش و پرنده نگرها برای مشاهده پرنده ها از این منطقه بازدید می کنند.

به گزارش موج مازندران، با توجه به فرود اولین دسته از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود، یکدستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان توسط شهرداری سرخرود تهیه و با هماهنگی های انجام شده در محل تالاب نصب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه