English

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد خبر داد:

اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه سازی مفاخر یزد اجرا می شـود

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد از اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه سازی مفاخر یزد با هـدف ایجاد زمینه مشـارکت فعال هنرمندان مجسـمه سـاز خبر داد.

اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه سازی مفاخر یزد اجرا می شـود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اولین سـمپوزیوم ملی مجسمه سازی مفاخر یزد با هـدف ایجاد زمینه مشـارکت فعال هنرمندان مجسـمه سـاز به منظـور تجلیل از مقام والای شـهدای شـاخص، مفاخر فرهنگی، هنـری، اجتماعی و حـوزه های ادبیات، پزشـکی و... ، توسـعه و تبیین نقش هنر مجسـمه سـازی در نیـل به این هدف، سیاسـت گـزاری و اجرا می شـود.

رسولی رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد، گفت:  یـزد سـرزمین نور و خورشـید از دیرباز زادگاه مـردان و زنان بزرگی در عرصـه علم و فرهنگ و ایثـار بـوده اسـت کـه جایگاه ویـژه ای در فلات مرکزی ایـران  ایفا کرده انـد و یزد از جمله شـهرهایی اسـت کـه بزرگانـی را در دامـان خـود پـرورش داده اسـت و این امر خود نشـان از وسـعت فرهنگی این شـهر است.

وی با اشاره به اینکه شهر موجودی است که روح دارد و روح آن فعالیت های فرهنگی و هنری است افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری به شهر و شهروندان انرژی می دهد و پویایی و نشاط را به ارمغان می آورد و سمپوزیوم های مجسمه سازی از مواردی هستند که شهرداری ها می توانند در آن به خوبی ایفای نقش کنند.

رسولی با بیان اینکه اجرای اولین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی مفاخر یزد و آثار و ایده های بدیع ارائه شده در آن می تواند معرف خوبی برای ظرفیت های گردشگری استان باشد گفت: این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده وتلاش می کند ضمن بهره گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط هنرمندان جوان شکل خواهد گرفت و به علت شرایط همه گیری کرونا و لزوم فاصله گذاری شیوه برگزاری دورکاری خواهد بود و راه تعامل و فرآیند ساخت از طریق فضای ویدئویی و عکس در صفحات مجازی است و در بازه زمانی مشخص هنرمندان آثار خود را در داخل کارگاه شخصی خود خواهند ساخت.

وی خاطر نشان کرد کلیه برنامه ریزی های این رویداد ملی هنری انجام شده و با اخذ نظر نهایی شورای اسلامی شهر و شهرداریزد امیدواریم با برگزاری این رویداد درپاییز ۱۴۰۰بتوانیم قدم تاثیرگذاری درحوزه هنرهای تجسمی ومحیطی شهر میراث جهانی برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه