English

یادداشت؛

انتخابات یکی از برجسته‌ترین حقوق عامه

حقوقی که به صورت طبیعی حقّ همه‌ی آحاد جامعه است بدون توجّه به صنف و جایگاه و اقتضائات محیطی، حقوق عامه است.

انتخابات یکی از برجسته‌ترین حقوق عامه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حقوقی که به صورت طبیعی حقّ همه‌ی آحاد جامعه است بدون توجّه به صنف و جایگاه و اقتضائات محیطی، حقوق عامه است. مثل حق حیات، حق هوای پاک، حق سلامت، حق ازدواج، حق اشتغال و...، یکی از برجسته‌ترین حقوق عامه، حق مشارکت سیاسی اجتماعی است، حق مداخله در اداره امور و حاکمیت در جامعه، حق همیاری در حکمرانی و امور سیاسی، حق گزینش و انتخاب رویکردهای حکمرانی و حکمرانان.

 انتخابات میدان احقاق این حقّ است؛ انتخابات زمینه مشارکت و گزینشگری است؛ انتخابات مکانیزم تعیین و تنظیم رویکردها و روش‌های حکمرانی است؛ انتخابات قدمگاه ورود آحاد جامعه به عرصه سیاست و حکمرانی است؛ انتخابات دست بیعت با نظام سیاسیِ حاکم و نقش آفرینی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

انتخابات پنجره امید به آینده و پاسداشت کارنامه نظام است؛ انتخابات حرکت سیاسی آحاد جامعه است که با دلالت تکلیف شرعی یکپارچگی نظام و حاکمیت را رقم می‌زند؛ انتخابات خط بطلانی است بر ذوق و شوق بیگانگان در تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی؛ انتخابات عینیّت و تحقّق فراگیر عزم و اراده‌ی فرد فرد جامعه است در توازن و تعالی امور جامعه و اجتماع؛ انتخابات عشق به همه‌ خوبی‌ها، ریشه‌ی همه توفیق‌ها و میوه همه آرزوهاست؛ انتخابات تصرف آینده و تسلّط بر اراده‌های آیندگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی