English

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان خبر داد:

باغ رضوان اصفهان تا ۷۵ سال آینده ظرفیت دفن مردگان را دارد

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: باغ رضوان اصفهان تا 75سال آینده ظرفیت دفن مردگان را دارد.

باغ رضوان اصفهان تا 75 سال  آینده ظرفیت دفن مردگان را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید رضا جعفریان در جمع اصحاب رسانه بیان داشت:طبق آمار تا پایان سال 96حدود 130 هزار پنجاه نفر متوفی در باغ رضوان دفن شده اند و بر اساس پیش بینی کارشناسان باغ رضوان اصفهان تا 75سال  آینده ظرفیت دفن مردگان را  دارد.

وی ادامه داد: با تأسیس آرامگاه غرب نیز گنجایش دفن مردگان در اصفهان افزایش می یابد. 

جعفریان اظهار کرد:مساحت آرامستان باغ رضوان حدود 1305هکتار است که از این میزان حدود170هکتار مربوط به فضای سبز است ودر آینده 10هکتار برای فضای سبر فاز 3 آرامستان به این میزان افزوده می شود.

وی افزود:این آرامستان دارای 6فازاست که 2فاز آن به بهره برداری رسیده وفاز سوم نیز نیاز به اصلاح هندسی دارد وفقط در 2بلوک آن دفن انجام می شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: برای ایثارگران ،خانواده شهدا ،جانبازان وآزادگان قطعه خاصددر نظر گرفته شده وقطعه ای برای مفاخر ونام آوران شامل 4بلوک هنرمندان، مفاخر، صدیقین، قهرمانان در نظر گرفته شده است.

جعفریان تصریح کرد:سازمان آرامستان اصفهان متکلف 43 آرامستان در کل شهرستان است که در 18 آرامستان محلی در حال حاضر دفن انجام می شود والبته بقاع متبرکه وامامزاده ها خارج از چهارچوب وظایف ماست وامورشان با اداره اوقاف است.

افتتاح غسالخانه غرب اصفهان در سال 98

وی اظهار داشت: برنامه ای برای تأسیس غسالخانه ای را در غرب اصفهان در دستور کار قرار دادیم که انشاالله در 6ماه اول سال 98 افتتاح خواهد شد.

جعفریان با بیان اینکه در سال 97طبق درخواست مردم خدمات متعددی در باغ رضوان انجام دادیم، گفت: اصلاح هندسی میدان رحیل از ورودی بلوار باغ رضوان افزایش دوربین مداربسته ونظارت بر منطقه،اصلاح هندسی از ورودی آرامستان از سمت خیابان جی با عنوان طرح ثامن،طراحی وایجاد مجموعه های خدماتی سالن های ترحیم وغذا خوری از جمله این خدمات است.

باغ رضوان اصفهان

وی گفت:برون سپاری خدمات سنگ مزار،قاب عکس،طرح توسعه تطهیر سالن انتظار و تطهیر، ده باب مغازه برای نمایشگاه ،فروشگان وحکاکی سنگ مزار، راه انداری سامانه دریافت کمک های مردمی به صورت الکترونیک به صورتی که خود مردم دقیقا مشخص کنند که این کمکشان صرف چه اموری شود،راه اندازی اپلیکیشن باغ رضوان چه مردم با استفاده از این اپلیکیشن به تمامی امور وخدمات در باغ رضوان آشنا می شوند وترسیم نقشه راه خدمات امور متوفیان از جمله دیگر خدمات ارائه شده است.

 مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در ادامه از برگزاری اولین کارگاه آموزشی تطهیر کنندگان در کل کشور برای داوطلبان در امور بحرانی وغیر مترقبه خبر داد وگفت:هر ساله ما در باغ رضوان برای نام آوران ومفاخر مجلس بزرگداشتی برگزار می کنیم.

جعفریان افزود:روزانه حدود25 نفر در باغ رضوان دفن می شوند که از این تعداد حدود 2نفر از جمله کسانی هستند که به صورت کاملا رایگان"عضو کمیته امداد،بهزیستی،افراد فاقد توانایی مالی" دفن می شوند.

وی افزود:طبق آمار تا پایان سال 96حدود 130هزار پنجاه نفر متوفی در باغ رضوان دفن شده اند و بر اساس پیش بینی کارشناسان باغ رضوان تا 75سال  آینده گنجایش دارد که با تأسیس آرامگاه غرب این گنجایش افزایش می یابد.

حمل متوفی از مناطق 15 گانه اصفهان به باغ رضوان رایگان است

جعفریان گفت:طبق مصوبه شورای اسلامی شهرداری آرامگاه نمی تواند نرخ بالاتری برای کفن ودفن از مردم دریافت کند وحمل متوفی از مناطق 15گانه اصفهان به آرامگاه باغ رضوان رایگان است ومردم از تمام نقاط اصفهان می توانند با شماره گیری 35722020"اعزام آمبولانس" تماس حاصل فرمایند وهیچ گونه وجهی هم بابت انتقال متوفی نپردازند.

وی اظهار داشت:ما امکان پیش خرید قبر را برای مردم فراهم کردیم اما خرید وفروش قبر به غیر از داخل باغ رضوان ممنوع است.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: بودجه آرامگاه باغ رضوان اصفهان در سال 98حدود 26ملیون تومان است که این مقدار از درآمد خود آراگاه وحدود 30درصد نیز توسط شهرداری تأمین می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی