English

کاهش پنج درجه‌ای دمای هوای قم

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، هوای استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ دی) تا پنج درجه کاهش می یابد.

کاهش پنج درجه‌ای دمای هوای قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مرتضی صبوری روز شنبه در گفت و گویی بیان کرد: در ۲ روز آینده آسمان استان قم شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران است.

وی اظهار داشت: برای امروز نیز افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک در مناطق مستعد را شاهد هستیم که سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی ادامه داد: همچنین امروز با توجه به گذر موج بارشی، افزایش موضعی ابر، رگبارها و بارش های پراکنده و نقطه‌ای باران به بخصوص در ارتفاعات پیش بینی می شود.

صبوری اضافه کرد: با توجه بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات احتمال وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: آسمان استان در روز دوشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی مناطق مستعد به دنبال وزش باد شدید، شاهد گرد و خاک خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه به جز رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

صبوری تاکید کرد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف و مستعد استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، امروز تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب هشت و ۱۵ درجه سانتیگراد است و برای فردا سه و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

کمینه و بیشینه هوا در روز دوشنبه به گفته صبوری سه و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته کمترین دمای هوا از ایستگاه دستجرد با چهار درجه سانتیگراد و بیشترین دما در ایستگاه جمکران با ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه