English

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

احداث سالانه ۲۸۳ مدرسه شش کلاسه نیاز استان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس تا چهار سال آتی برای استان اردبیل مورد نیاز است که احداث سالانه ۲۸۳ باب مدرسه را شامل می شود.

احداث سالانه ۲۸۳ مدرسه شش کلاسه نیاز استان است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، کلام الله صفری اظهار کرد: با احتساب مدارس فرسوده، کانکس ها و افزایش تعداد دانش‌آموزان این نیاز شناسایی شده است تا سرانه فضای آموزشی  استان به مقدار یک متر مربع  به سرانه کشوری نزدیک شود.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل 3/1 مترمربع  و در نواحی 1 و 2 اردبیل زیر 2 متر مربع برای هر دانش‌آموز هست این در حالی است که سرانه کشوری فضای آموزشی 5/2 و استاندارد جهانی آن 8/4 متر مربع برای هر دانش‌آموز است.

صفری خاطر نشان کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده 500 کلاس  توسط مجمع خیرین مدرسه ساز ، 500 کلاس از طریق مسئولیت های اجتماعی، 500 کلاس به واسطه اعتبارات ملی و استانی و مابقی از طریق مولد سازی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: از تعداد دو هزار مدرسه  موجود در استان حدود 50 درصد آن فرسوده بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد که  جمعا 62 هزار دانش‌آموز در این مدارس فرسوده مشغول به تحصیل هستند. همچنین در حال حاضر حدود 227 کانکس به عنوان مدرسه برای تعداد 3 هزار دانش‌آموز مورد استفاده  قرارمی‌گیرد که از سال گذشته  حدود 25 مورد آن با مدارس یک کلاسی و دو کلاسی جایگزین شده است و طبق هدفگذاری انجام شده کانکس‌های بالای 7 نفر نیز در سال آتی جایگزین خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: نیروی انسانی نیز به عنوان یکی از دغدغه های آموزش و پرورش در سطح کشور مطرح است که خوشبختانه اردبیل از این حیث در وضعیت نسبتا بهتری قرار دارد و جزو ده استان اول کشور است.

صفری افزود: در سال گذشته  در استان ما حدود یک هزار و 900 نفر کمبود نیرو وجود داشت که از طریق  جذب نیروی جدید، استمرار خدمت باز نشستگان، اضافه تدریس سایر معلمان و عوامل اجرایی این کمبود جبران شده است.

وی ادامه داد: این کمبود نیرو با ورود 504 نفر نیروهای جدید دبیر، هنر آموز و آموزگار و 211 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت بازنشستگان سالجاری  که مایل به استمرار خدمت دارند مطابق برنامه جامع نیروی انسانی  جبران خواهد شد.

صفری در خصوص ارتقای تجهیزات مدارس استان نیز  بیان کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای تجهیزات مدارس حدود 15 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات  برای مدارس شبانه روزی و  60 میلیارد تومان  صرف خرید  تجهیزات اعم از کامپیوتر و میز و صندلی برای سایر مدارس استان شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به موضوع مهم رتبه بندی در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد : کار عملیاتی رتبه بندی در اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

صفری  همچنین پایین بودن درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان را مانعی برای انجام برنامه ها دانست و ادامه داد: تجاری سازی برخی فضاهای آموزش و پرورش یکی از مواردی است که مدنظر قرار دارد و پیش بینی می شود از این طریق درآمد اختصاصی، افزایش قابل قبولی داشته باشد.

وی  توانمند سازی نیروی انسانی را به منظور افزایش میانگین نمره نهایی ضروری خواند و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری همایش ها و طرح درس پژوهی از جمله برنامه هایی است که در این راستا انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اجرای آزمونهای شبه نهایی برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم را ضروری خواند که به صورت هماهنگ در سراسر استان برگزار می شود.

وی همچنین به توزیع شیر رایگان در مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در 7 سال گذشته شیر رایگان در مدارس توزیع نشده بود اما بنا به خواست رئیس جمهور توزیع آن  در دستور کار قرار گرفت و دراستان اردبیل نیز از دیماه سال جاری به صورت سه وعده درهفته بین  یکصد و 20 هزار نفر دانش‌آموز  و معلم در مدارس مختلف توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه