English

سئو: فرمول جادویی موفقیت کسب و کارها!

برای پیروزی در رقابت آنلاین، مشاغل باید حضور دیجیتالی خود را به گونه ای تنظیم کنند که بیشتر در معرض دید و دسترس مشتریان قرار بگیرند. یک راه مهم برای انجام این کار "سئو" است.

سئو: فرمول جادویی موفقیت کسب و کارها!

به گزارش خبرگزاری موج، گسترش تجارت الکترونیکی و نیاز به تعامل آنلاین در سال 2021 سرعت بیشتری به خود گرفته و خواهد گرفت! مردم می خواهند با برندهای تجاری آشنا شوند و خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از آنان به صورت اینترنتی دریافت کنند. برای پیروزی در رقابت آنلاین، مشاغل باید حضور دیجیتالی خود را به گونه ای تنظیم کنند که بیشتر در معرض دید و دسترس مشتریان قرار بگیرند. یک راه مهم برای انجام این کار "سئو" است.

حال ممکن است بپرسید سئو چیست و چه ارزشی دارد؟ چرا مهم است؟ حال بیایید نگاهی بیندازیم که سئو چگونه می تواند برای کسب و کار شما جادو کند و میزان بازدید و فروش سایت شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی برای  موتور جستجو است که شامل فرآیند بهینه سازی سایت شما برای افزایش ترافیک ارگانیک برای کلمات خاصی است. هدف از سئو بهبود کمی و کیفی بازدید از وب سایت از طریق ایجاد تغییرات در سایت است. این فقط به معنای پر کردن صفحات با کلمات کلیدی مرتبط نیست، بلکه تمرکز بر تجربه کاربری وب مانند سرعت سایت، موبایل فرندلی بودن، کیفیت و اعتبار محتوا است.

وب سایت وب وان سئو را اینگونه تعریف می کند:

سئو به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استانداردهای گوگل جهت افزایش رتبه وب سایت در موتور جست و جوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مداوم به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همواره سعی در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و سایت هایی که بتوانند خود را به این سطح نزدیک کنند، شانس بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو نیاز به محتوای جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی سایت عالی است.

کارشناسان متفق القول هستند که موفقیت در سئو علاوه بر رعایت دستورالعمل ها ی موتورهای جستجو مانند Google و Bing مستلزم تأمین نیازهای مشتری است. پیش بینی قصد مشتری، درک نوع محتوایی که تمایل دارند ببینند و ارائه بهترین پاسخ به آنها، کلید موفقیت در سئو است. این به شما امکان می دهد مشتریان خود و عادت های آنها را بشناسید.

سئو برای کسب و کارها چه ارزشی ایجاد می کند؟

به جای پرداخت هزینه تبلیغات به روش های سنتی، صرف وقت و تلاش برای فهم اصول سئو و احتمالاً سرمایه گذاری در چند ابزار، می تواند ارزش بلند مدت بیشتری برای تجارت شما ایجاد کند. در اینجا به چند دلیل برای استفاده از سئو اشاره می کنیم.

1- مشتری بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک به ارمغان می آورد

به نقل ازbrightedge، درصد از کل ترافیک وب از جستجوی ارگانیک ناشی می شود و به گزارش hubspot، شصت درصد از متخصصان بازاریابی اعلام می کنند که بیشترین بازدهی را از سئو گرفته اند. چرا؟ زیرا آنها در جستجوی راه حلی برای  رفع نیاز خود هستند و با قرارگیری در صفحه اول گوگل، راه حل شما در دسترس آن ها خواهد بود. قرارگیری در صفحه اول گوگل برای دیدن شدن توسط مشتریان ضروری است. صعود به رتبه 1 گوگل می تواند تقریباً میزان کلیک شما را چندین برابر کند! با تحقیق کلمات کلیدی مناسب، مشتریان مناسب را هدف گذاری کنید و با صعود به صفحه اول گوگل، نام تجاری خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد در معرض نمایش قرار دهید.

2- شما را تشویق می کند تا روی تجربه کاربر تمرکز کنید

در سئو نوین، تجربه کاربری حرف اول را می زند. گوگل در سال 2021 تجربه کاربری را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی قرار داد  و با رونمایی از Core Web Vital در کنار عوامل قبلی مانند سرعت سایت، مدیران سایت ها را به فکر تمرکز بیشتری روی تجربه کاربری انداخت. این فقط بدان معنی است که شما باید بر نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید. آنها چه می خواهند بدانند؟ آنها می خواهند بعد چه کنند؟ چه اطلاعات، منابع یا خدمات دیگری می توانید در اختیار آنها قرار دهید؟ با اولویت بندی نیازهای مشتری، شما شانس بیشتری برای رتبه بهتر، نگه داشتن کاربر در سایت خود و تبدیل آن به خریدار دارید. 

3- آگاهی از برند (Brand Awareness)  خود را افزایش دهید

در فضای رقابتی بین کسب و کارها، برند شما برای اعلام حضور باید کمی سر و صدا ایجاد کند. در اینجا است که سئو بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. برند شما باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهد. برای افزایش آگاهی از برند، باید در نتایج جستجوی ارگانیک به خوبی عمل کنید تا مردم با برند شما بیشتر آشنا شوند.

4- اثر گذاری آن قابل اندازه گیری است

برخلاف روش های سنتی تبلیغات و بازاریابی، اثرگذاری نتایج سئو را می توان اندازه گیری کرد. این کار مستلزم استفاده از ابزارهای آمارگیری ملتتد google analytics است. با استفاده از این ابزارها می توان در بازه زمانی مشخصی، ورودی، کلیک روی دکمه ها و یا حتی خرید را اندازه گیری کرد و نتایج آن مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

نتیجه گیری

شما ممکن است شگفت انگیزترین محصول یا خدمات را داشته باشید، اما اگر افراد به محصولا شما به صورت آنلاین دسترسی نداشته باشند، فایده ای ندارد. اگرچه شما همیشه می توانید با رعایت برخی اقدامات اساسی روی سئو سایت خود کار کنید، اما ایده بهتر این است که به سراغ یک متخصص سئو حرفه ای بروید؛ به خصوص اگر کسب و کار شما به سرعت در حال گسترش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه