English

فرش های به سرقت رفته سعدآباد در دستگاه های دولتی پیدا شد+ فیلم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در رابطه با به سرقت رفتن فرش های کاخ سعد آباد مرجع قضایی مرتبط پرونده تشکیل و برخی از فرش ها در دستگاه دولتی پیدا شد.

فرش های به سرقت رفته سعدآباد در دستگاه های دولتی پیدا شد+ فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، اصغر جهانگیری سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای موضوع توسعه دیپلماسی قضایی که رویکرد جدید دستگاه قضا بوده است کار های مختلفی صورت گرفته است.  وی با بیان اینکه بصورت طبیعی زمانی که مناسبات سیاسی و اقتصادی توسعه پیدا می کند به همین نسبت  مناسبات حقوقی نیز توسعه پیدا خواهد کرد، افزود:  در این راستا در هفته اخیر سه هیئت از قوه قضاییه سفرهایی داشته و یا دارد،  رئیس قوه نیز امروز سفری به کشور قطر خواهد داشت و با مقامات عالی رتبه آنها دیدار خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی  که در حال حاضر وجود دارد محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است و  امیدواریم با ایجاد فرصت های بین المللی بتوانبم حمایت بیشتری از فلسطین در دستور کار قرار داده و همراهی نهاد های بین المللی را داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: استفاده ابزاری از حقوق بشر و رفتار دوگانه ای برخی کشور ها را شاهد هستیم، یکی از این موارد می‌توان به بازداشت یکی از روزنامه نگاران کشورمان که در حوزه اطلاع رسانی فعالیت داشته توسط دولت فرانسه  اشاره کرد، دستگاه قضایی تقاضای آزادی  بی قید و شرط وی را مطالبه می کند.

جهانگیر خاطر نشان کرد: با توجه به جنایات هشت ماه اخیر اسراییل، همچنین جنایات روزهای اخیر آنها در جهان آزاد اندیشان به خیابان آمدند و محکوم کردند، امیدواریم مردم بی تفاوت نباشند و تلاش کنند و رژیم صهیونیستی را سر جای خود بنشانند و اجازه ندهند  این جنایات استمرار دهند.

تشکیل پرونده سقوط بالگرد رئیس جمهور در سازمان قضایی  نیروهای مسلح

وی در خصوص بررسی ابعاد مختلف حادثه پرواز اردیبهشت، عنوان کرد: پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل شد ضابطین در حال جمع آوری عدله هستند که پس از تکمیل و ارسال به دستگاه قضایی موضوع  پرونده با همه ابعاد پیگیری خواهد شد و در وقت مقرر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت .

 

تکلیف پرونده سرقت از بانک ملی چه شد؟

در پرونده سرقت از بانک ملی ۱۹ نفر از متهمین تحت تغیب قرار گرفتند و کیفر خواست صادر شد، یکی از دلایل زمان بر شدن این پروند کارشناسی ها و راستی آزمایی هایی بود که از افراد مالباخته داشتند، بانک مصوبه ای را داشت برای مصالحه با مال باختگان که صلح باید به تصویب دادگستری می رسید،  تسویه  ۱۴۵  صورت گرفته و برای مابقی نیز  پیگیر وصول هستیم.

تعداد فرش های به سرقت رفته کاخ سعد آباد در دستگاه های دولتی پیدا شد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص فرشهای به سرقت رفته کاخ سعد آباد ، عنوان کرد: مرجع قضایی مرتبط پرونده تشکیل، مطلعین احضار شدند، برخی از این فرش ها در سایر دستگاه های دولتی پیدا شد که نشان دهنده این بوده سرقتی در کار نبوده بلکه این انتقال بدون رعایت تشریفات قانونی بوده و با  سهل انگاری از این محل به محله های دولتی منتقل شده  و شائبه دزدی به وجود آورده است.

وی افزود: این مورد پرونده قضایی دارد که پس از نتیجه به اطلاع همگان خواهد رسید.

 

درخواست استرداد ۱۵۲ نفر به کشور 

جهانگیر در خصوص فعالیت های قوه قضائیع جهت استرداد مجرمان، عنوان کرد: این اقدام  بر اساس موافقت نامه یک جانبه، چند جانبه و روابط بین کشورها  انجام میشود،  در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۲ درخواست استرداد  داده شده که تا کنون ۲۵ نفر دستگیر و به کشور بازگردانده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه قضا تلاش زیادی داشته که استرداد اموال متهمین و مجرمین نیز صورت گیرد که از جمله آن می‌توان  به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد.

 

پرونده تتلو در دادگاه تجدید نظر

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده امیر حسین مقصودلو (تتلو) عنوان کرد: حکم اولیه صادر شده با توجه به اینکه اعتراض در زمان اعلام شده ارسال گردید اکنون پرونده در دادگاه تجدید نظر است.

 

سرنوشت متهمین پرونده مهرجویی چه شد؟

جهانگیر عنوان کرد:  پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرشان مورد  رسیدگی قرار گرفت و  چهار متهم در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: متهم ردیف اول به دو بار قصاص، متهم ردیف دوم به ۲۰ سال حبس و شلاق، متهم ردیف سوم به  ۲۰ سال حبس و متهم ردیف چهارم بدلیل کم سن بودن به ۵ سال حضور در کانون اصلاح و تربیت متهم شد که فرجام خواهی شده در دیوان عالی کشور رفته هنوز رای نهایی صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط  به دستگیری شبکه قاچاق دارو عنوان کرد: قوه قضائیه نسبت به کالاهای سلامت محور به ویژه دارو  بسیار حساس  بوده  چرا که با سلامت مردم در ارتباط است.

جهانگیری تصریح کرد: در این راستا تا کنون برای ۸ نفر کیفرخواست صادر و پرونده آن‌ها به دادگاه ارسال شده البته میزان حجم فعالیت این شبکه به قدری نبوده که منجر به نگرانی گردد.

وی  در خصوص اقدامات قوه قضائیه برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: مسولان در انتخابات علاوه بر اینکه شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل می کند و در آنجایی که جرمی اتفاق افتاده حتما  به دستگاه قضایی اعلام خواهد کرد خود دستگاه قضایی نیز  بلافاصله با تشکیل ستاد های پیشگیری از جرائم  انتخاباتی این مسئله را در روزهای گذشته پیگیری کرده  و وظایفی را  به دستگاه های مختلف از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان قضایی نیروهای مسلح دادگاه  ویژه روحانیت  و ضابطین مشخص و ابلاغ کرده است که وظیفه رصد را دارند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص فعالیت رسانه ها در زمان تبلیغات ریاست جمهوری، اظهارداشت: انتشار مطالب هتک حرمت و تشویش اذعان عمومی جرم است اما نقد با تخریب متفاوت است، نقد انگیزه‌های اصلاحی دارد اما در ستگاه قضا در مواجهه با تخریب وظیفه دارد که برخورد قانونی با شخصیت‌هایی که به دنبال تخریب افراد دیگر هستند داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه