English

ثبت بیش از دو هزار تخلف در آزمون نهایی سال گذشته

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته دو هزارو ۸۰۶ تخلف در آزمون نهایی ثبت شد.

ثبت بیش از دو هزار تخلف در آزمون نهایی سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: مصوبه  تاثیر  سابقه تحصیلی شورای انقلاب فرهنگی سبب مرجعیت معلم و برنامه درسی می شود.

وی افزود: همچنین زمینه ساز شد که از حافظه محوری به سمت شایستگی حرکت کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه وضعیت و کیفیت آموزشی مورد پایش و رصد دقیق قرار گرفت، بیان کرد: نتایج کنکور نیز حاکی از این بود که به سمت موفقیت در مناطق کمتر برخوردار برویم.

وی با عنوان اینکه امسال سهم امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها 50 درصد است، گفت:  رویکرد ما در زمینه تخلفات پیشگیرانه است و به دنبال آن هستیم اقداماتی انجام شود که مانع تخلفات گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی دانش آموز  بلافاصله حوزه آزمون آن را گزارش می‌دهد و هیئت بدوی نسبت به بررسی و اعلام رای اقدام می کند.

کاظمی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزارو ۸۰۶ متخلف شناسایی شد، افزود:  از این تعداد هزارو ۶۷۲ مورد وسیله تقلب داشته و ۳۵۹ نفر نیز  از این وسایل  استفاده کردند.

وی همچنین عنوان کرد:  13 مورد انتشار و افشای سوالات بعد از شروع آزمون را انجام دادند که در این راستا برای دو هزارو ۶۴۳ نفر رای قطعی صادر شد،  23 نفر مشمول برائت، 701 مورد اخطار کتبی و 1480 مورد محرومیت از یک تا چند آزمون را گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: 381 هزار و 264 داوطلب در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی شرکت مردند که ۲۵۰ هزار نفر آنها خانم ها هستند.

کاظمی عنوان کرد: بیشترین شرکت کنندگان آزمون دبیری  از استان تهران و در درس کار و فناوری و هنرآموزی در درس حسابداری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه