English

مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در کشور قطر تأسیس می‌شود

معاونت آموزشی وزارت علوم با وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر دیدار و بر تاسیس مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در قطر تاکید نمود.

مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در کشور قطر تأسیس می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بثینة بنت علی الجبر النعیمی وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عموعابدینی با بیان جایگاه‌های دانشگاه‌های دو کشور و رشد علوم و فناوری در جهان و توسعه آموزش عالی در راستای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به نکاتی اشاره کرد.

وی با ارائه آمار و اطلاعات مربوط به رشد علم و فناوری در ایران، به نقش پیامبر اکرم (ص) و توسعه تمدن اسلام و ترویج مکارم اخلاق در جهان به توجه ویژه قرآن کریم به مباحث علوم و حکمت اسلامی به آثار دانشمندان ایران و اسلام اشاره کرد و از نقش مؤثر پیامبر اعظم (ص) در توسعه خردورزی و عقلانیت، تقدم تزکیه بر تعلیم، ترویج مسائل اعتقادی، اخلاقی، علمی و ثمره حکمت بر زندگی جوامع کنونی سخن گفت.

عموعابدینی درخصوص برنامه‌ریزی‌های غرب برای انتقال تجارب علمی و فناوری ایرانیان باستان و مسلمانان به غرب به بیان نکاتی پرداخت و یکی از موضوعات مهم این گفت‌وگو، برنامه دانشگاه حکمت بنیان و بیان پیشینه تمدن ایرانی _ اسلامی و همچنین پیشگامی ایرانیان در عرصه‌های علوم و فناوری بود.

همچنین در این دیدار در مورد مسائل مهم آموزش عالی دو کشور و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد که به‌طور خلاصه موارد پیشنهادی در این نشست به شرح ذیل مطرح شد:

۱. طرح گذراندن حداکثر ۳۰ واحد درسی در دانشگاه قطر و متقابلاً در دانشگاه‌های ایران (تدریس به‌صورت فارسی، عربی یا انگلیسی)

۲. تأسیس مرکز آموزش بین‌المللی زبان فارسی در قطر به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی آموزش عالی کشور قطر؛ مقرر شد این موضوع با همکاری یکی از دانشگاه‌های برتر ایران اقدام شود.

۳. ایجاد صندوق حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی فی مابین دو کشور (پس از امضای توافق‌نامه)

همچنین جهت تحقق موارد پیشنهادی مقرر شد، کارگروهی از نمایندگان دو کشور تشکیل شود تا جهت بررسی‌های کارشناسی وتنظیم متن توافق‌نامه اقدام کنند.

در این دیدار پیشنهاد شد، به منظور اجرایی‌سازی موارد فوق و همچنین پیرو دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وزیر آموزش عالی قطر، مقدمات سفر وی به کشور، فراهم شود.

چهل و دومین اجلاس سالانه انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های جهان (IAU) با موضوع آموزش عالی، اهمیت یادگیری و تعاملات فرهنگی و اجلاس جهانی نوآوری در آموزش (WISE)؛ با حضور وزرا، معاونان آموزش عالی و رؤسای دانشگاه‌های جهان در شهر دوحه قطر برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه